Ο ιστότοπος μας μεταφέρθηκε σε νέα διεύθυνση, στο syllogos-seferis.gr. Ακολουθήστε μας!
Πήγαινε με

14 Νοε 2013

Η Ειδική Αγωγή σε διωγμό....

Αρ. Πρωτ. 17
Νέα Ιωνία 13/11/2013
Προς : Δ/νση Α΄ βάθμιας, Β΄ Αθήνας.
Τα μέλη του Συλλόγου
Τον τύπο


Η  ΕΙΔΙΚΗ  ΑΓΩΓΗ  ΣΕ  ΔΙΩΓΜΟ …
… ΑΠ΄ ΤΟΥΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ Ε.Ε.

Ακόμα και η ευαίσθητη Ειδική Αγωγή, έπεσε θύμα της γνωστής λογικής της κυβέρνησης, του υπουργείου παιδείας και της διοίκησης, όπως αυτή εκφράστηκε και πρόσφατα στη συνάντηση διευθυντή διεύθυνσης Β΄ Αθήνας και περιφερειακού διευθυντή, με τους διευθυντές των σχολείων της περιοχής μας : «Λειτουργήστε τα σχολεία χωρίς δασκάλους» ή αλλιώς «λειτουργήστε τα όπως όπως» … τους είπαν.

Πώς εκφράζεται αυτή η «εντολή» στα θέματα της ειδικής αγωγής;

1. Στα ειδικά σχολεία, τα κενά είναι ακόμα και σήμερα, δυο μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων, πολλά και σε δασκάλους ειδικής αγωγής και σε ειδικότητες.
2.  Τμήματα ένταξης στα περισσότερα σχολεία και νηπιαγωγεία δε δημιουργούνται. ΟΙ δάσκαλοι της ειδικής αγωγής εξαναγκάζονται να κρατούν τμήματα για να καλύπτεται το κενό. Αλλά και σ΄ όσα τμήματα ένταξης υπάρχουν, στοιβάζουν περισσότερα παιδιά απ΄ αυτά που προβλέπει η νομοθεσία.  Ή βάζουν με το έτσι θέλω παιδιά που θα έπρεπε να έχουν παράλληλη στήριξη.
3.  Οι συνάδελφοι της παράλληλης στήριξης, σε πολλές περιπτώσεις (όπου έχουν τοποθετηθεί) εξαναγκάζονται να κρατάνε δυό ή και τρία παιδιά, από διαφορετικά τμήματα. Κι εκβιάζονται να δουλεύουν περισσότερες ώρες, απ΄ όσες λέει η σύμβαση με την οποία προσλήφθηκαν.
4.  Η νομοθεσία που λέει ότι αν σ΄ ένα τμήμα υπάρχει ένα παιδί με διαγνωσμένα προβλήματα (ΔΕΠΥ, αυτισμός, κλπ), τότε ο ανώτερος αριθμός των μαθητών του τμήματος λιγοστεύει υποχρεωτικά κατά τρία παιδιά ( και για κάθε ένα παραπάνω τέτοιο παιδί, άλλα τρία παιδιά λιγότερα στην τάξη), πολύ συχνά η διοίκηση παριστάνει ότι τον ξεχνά.

Γενικά, ό,τι κατά καιρούς επικράτησε και νομοθετήθηκε σαν «παιδαγωγικό», «επιστημονικό» ή «σύγχρονο», ειδικά γι αυτά τα παιδιά που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, «πάει περίπατο».  Τώρα έχουμε Τρόικα και Δ.Ν.Τ. Τώρα η πολιτική της Ε.Ε. και της κυβέρνησης, δίνει «εντολές» με κριτήριο το σχολείο να είναι φτηνό, να λειτουργεί χωρίς δασκάλους, με στοιβαγμένα τα παιδιά του κόσμου στις τάξεις, ένα σχολείο που δεν παρέχει πια γνώση και μόρφωση, αλλά ένα σχολείο σκέτο παιδοφυλακτήριο.

Κι οι κανονισμοί τους; Οι δικοί τους νόμοι; Τα παιδαγωγικά κριτήρια; Πού να βρεθούν αυτά; Πόσες δεκαετίες άραγε έχει έστω και να ψελλίσει η «διοίκηση» τη φράση «παιδαγωγικά κριτήρια;» Από τότε που τα κριτήριά τους  για τη λειτουργία του σχολείου είναι το κόστος και το κέρδος των αφεντικών τους.


Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» :

·    Καλεί τους διευθυντές των σχολείων και του σχολικούς συμβούλους, να μη νομιμοποιούν με την ανοχή τους τις παράλλογες (και πολύ συχνά παράνομες) εντολές της διοίκησης. Να μη πιέζουν τους συναδέλφους για «καθήκοντα» που παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα, ενώ απ΄ την άλλη εκφράζουν τη μπακαλίστικη λογική της διοίκησης, που σε καμιά περίπτωση δεν διέπεται από παιδαγωγικά κριτήρια.
·    Καλεί τους συναδέλφους να σηκωθούν στο ύψος του λειτουργήματός τους και να αποφασίσουν όλα αυτά που χρειάζονται τα σχολεία τους για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές  ανάγκες στους συλλόγους διδασκόντων. Να δημιουργήσουν τμήματα ένταξης παντού. Να ζητήσουν κι άλλες παράλληλες στηρίξεις. Να μην αναλαμβάνουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν. Γιατί εκτός των άλλων, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο η διοίκηση να αναθέτει παράτυπα καθήκοντα σε συναδέλφους και όταν έρχεται «μια στραβή» να τους αφήνει ακάλυπτους.
·    Καλεί τους γονείς να μην ανέχονται την υποβάθμιση του σχολείου τους και του παιδιού τους, χωρίς αντίδραση. Να απαιτούν εξηγήσεις. Μέσω των συλλόγων τους και σε επαφή και με το δικό μας σύλλογο και το σύλλογο διδασκόντων του κάθε σχολείου.
·    Τους καλούμε όλους, για ό,τι τέτοιο παράδοξο βλέπουν, να ενημερώνουν το Σύλλογό μας κι είναι βέβαιο ότι όλοι μαζί θα το αντιμετωπίσουμε καλύτερα απ΄ ότι ο καθένας μόνος του.
·    Καλούμε τέλος τη διοίκηση και την κυβέρνηση, να διορίσει τώρα ΜΟΝΙΜΟΥΣ συναδέλφους της ειδικής αγωγής, για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις).  Η ειδική αγωγή δε μπορεί να είναι υπόθεση του ΕΣΠΑ και των «πιλοτικών δομών»,  αλλά πρέπει να είναι υπόθεση του κρατικού προϋπολογισμού.

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΙΝΕΤΤΑ ΑΛΤΑΝΗ                                      ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου