Με νέα τροπολογία το Υπουργείο Παιδείας
προχωρά στην παραπέρα υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης!
ΟΛΟΙ ΤΗΝ
ΠΕΜΠΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΙΣ 12 μ.μ.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική
των προηγούμενων κυβερνήσεων, νομοθετεί με βάση τις αποφάσεις του 3ου
Μνημονίου και με γνώμονα τις αντοχές της
οικονομίας που υπηρετεί τα επιχειρηματικά κέρδη και όχι με βάση τις ανάγκες των
παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αφού με το προηγούμενο
νομοθετικό της έργο μετέτρεψε τον ειδικό παιδαγωγό σε «γυρολόγο» καταργώντας
ουσιαστικά τα Τμήματα Ένταξης, έρχεται να δώσει ένα νέο χτύπημα στον πολύπαθο
χώρο της Ειδικής Αγωγής.
Με την τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την
ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» το
Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει (στην ουσία καταργεί) τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτούνται
στην Ειδική Αγωγή, προωθώντας τη διδασκαλία α λα καρτ και το τσουβάλιασμα των
συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης αφού, όπως αναφέρει στην
αιτιολογική του έκθεση, «εάν συντρέχει
αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα
ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά (πτυχίο - μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση
στην ειδική Αγωγή ). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά σε
προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης»!!!
Σύμφωνα με τον Υπουργό δηλαδή, αρκούν κάποιες ώρες
σεμιναρίων για να γίνουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ικανοί να ανταπεξέλθουν στο
σύνθετο και δύσκολο έργο του ειδικού παιδαγωγού.
Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη
μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη
η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής
Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής
που θα «περισσέψουν» με προσόν την προϋπηρεσία
τους στην ενισχυτική διδασκαλία.
Αλήθεια πώς
τεκμηριώνονται επιστημονικά στην παραπάνω τροπολογία:
Α) η συσχέτιση της
ΕΑΕ με την ενισχυτική διδασκαλία η οποία έχει άλλο παιδαγωγικό πλαίσιο,
φιλοσοφία και αποστολή;
Β) ότι οι εκπαιδευτικοί με 67% αναπηρία και πάνω ή οι γονείς παιδιών ΑμΕΑ
έχουν «ντε φάκτο» και τα προσόντα να εργαστούν στην ΕΑΕ;
Γ) η προσαρμογή των
αναλυτικών προγραμμάτων των ενοποιημένων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων –
Λυκείων με αυτών της γενικής εκπαίδευσης και ο «τερματισμός της πρόωρης
εξειδίκευσης», όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, αφού δε λαμβάνονται υπόψη οι
ανάγκες των παιδιών αυτών και οι διαφορετικοί ρυθμοί μάθησης που μπορεί αυτά να
έχουν;
Οι εκπαιδευτικοί
Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση.
Το παιχνίδι της διάσπασης και του αλληλοσπαραγμού μεταξύ
των εκπαιδευτικών, που επιδιώκει να στήσει και να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση αλλά και
διάφοροι καλοθελητές, δεν πρέπει να πιάσει τόπο.
Στην εκπαίδευση και ειδικά στην ΕΑΕ δεν περισσεύει
κανένας συνάδελφος!! Το αντίθετο! Χρειάζονται σήμερα χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί
που να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες!
Να σταματήσει η
περιπλάνηση και η ομηρία των χιλιάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, που
εργάζονται εδώ και 15 χρόνια σαν αναπληρωτές!!!
ΕΔΩ και ΤΩΡΑ απαιτούμε:
·
Άμεση
απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τα «Θέματα
Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», πλην της παραγράφου που αφορά στην
αναγνώριση όλου του προσωπικού στις μονάδες της ειδικής εκπαίδευσης να
συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογό τους.
- Μαζικές προσλήψεις
μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή (εκπαιδευτικού, ειδικού
εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) για τη στήριξη των
παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
- Άμεση
στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Εδώ
και τώρα όχι μόνο ίδρυση αλλά και λειτουργία όλων των αναγκαίων ειδικών
σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ίδρυση τμημάτων
ένταξης σε κάθε σχολική δομή σε Α/θμια και Β/θμια. Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις για Παράλληλη
Στήριξη στα σχολεία, χωρίς καμία καθυστέρηση.
- Κατάργηση του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 39 του
ν. 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή και της τροπολογίας που αλλάζει το
χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
- Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη
στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για
επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν
το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
- Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο
χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και
της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
·
Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και
διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που
σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
·
Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο
γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη
δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που
δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ
25/8/2016 ΣΤΙΣ 12
ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου