Ο ιστότοπος μας μεταφέρθηκε σε νέα διεύθυνση, στο syllogos-seferis.gr. Ακολουθήστε μας!
Πήγαινε με

6 Μαΐ 2015

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ! ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ! ΚΑΙ ΓΙΑ ΧΩΝΕΨΗ ...ΜΠΑΝΑΝΕΣ!!! 
Ή ΑΛΛΙΩΣ ΜΕΡΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 
 
Έχουμε καταγγείλει πολλές φορές μέχρι τώρα  τον αντιπαιδαγωγικό ρόλο και τις πολιτικές στοχεύσεις των ευρωπαϊκών  και των διάφορων «καινοτόμων» δράσεων, που αναλαμβάνουν κάποιοι (ευτυχώς λίγοι) συνάδελφοι να εφαρμόσουν, ιδιαίτερα στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης.  Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις  (και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ )πασχίζουν για την προώθησή τους γιατί τα προγράμματα αποτελούν κατεύθυνση της ΕΕ στην εκπαίδευση κι έχουν διπλό στόχο:   
Ø  την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας (δηλαδή  ν 'αυξηθούν τα κέρδη του κεφαλαίου), άρα αμορφωσιά και δουλειά χωρίς δικαιώματα 
Ø  Την αγιοποίηση της ΕΕ στις συνειδήσεις παιδιών και εκπαιδευτικών 
Με αφορμή λοιπόν, την προβολή , κάποιων εκπαιδευτικών και κάποιων μαθητών, στην τηλεόραση συμμετέχοντας σε κάποιο  πρόγραμμα  με θέμα τη ρομποτική, μπροστά από διαφημιστική γιγαντοαφίσα γνωστής τηλεφωνικής εταιρείας ή σε άλλο σχολείο να υποδέχονται μπανάνες γνωστής πολυεθνικής , θέτουμε τους εξής προβληματισμούς: 
Αναρωτιούνται άραγε αυτοί οι συνάδελφοι : 
1.           Ότι με τέτοιες δράσεις συμβάλλουν στην κατηγοριοποίηση του σχολείου τους, των μαθητών τους, αλλά και των ίδιων με τους συναδέλφους τους και ταυτόχρονα με τη στάση τους αυτή ακυρώνουν τον αγώνα που έδωσε η πλειοψηφία του κλάδου ενάντια στο "Νέο" σχολείο και την αξιολόγηση; 
2.           Πώς ενώ δίνουν πακτωλό χρημάτων για τα προγράμματα ,την ίδια ώρα "δεν έχουν" για τις σχολικές επιτροπές; Πόσο μάλλον τώρα που με πράξη νομοθετικού περιεχομένου θα "στεγνώσουν" ακόμα πιο πολύ οι σχολικές επιτροπές και παράλληλα αυτή η απόφαση θα λειτουργήσει σαν κερκόπορτα για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, αφού στα πλαίσια της αυτονομίας του σχολείου η αναζήτηση χορηγών-ιδιωτών -χρηματοδοτών θα αποτελέσει καθημερινό φαινόμενο. Ποια θα 'ναι η θέση των εκπαιδευτικών; 
3.            Πως συντελούν στη διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και στην ανάθεση του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου και σε εξωσχολικούς φορείς: ιδιώτες, επιχειρήσεις, ΜΚΟ, Μη Κερδοσκοπικές εταιρείες, Τοπική Διοίκηση; 
4.           Ποια είναι η παιδαγωγική αξία προγραμμάτων και δράσεων για τους μαθητές τους όταν επιλέγονται «κάποιοι» (αλήθεια με ποια κριτήρια;) για να αποτελέσουν διαφημιστικό υλικό μεγάλων επιχειρήσεων που επιμένουν να επέμβουν στη διδακτική διαδικασία και στο περιεχόμενο της γνώσης; 
5.           Αν ορισμένα θέματα συνάδουν με την ηλικία των παιδιών; (Όταν ακόμα κι αυτή η εισαγωγή της Πληροφορικής στις πρώτες τάξεις, κατόπιν μελετών δεν βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους επιστήμονες;)  Μπορούμε να μιλάμε για παράδειγμα για εξοικείωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και τη ρομποτική όταν πολλά παιδιά δεν έχουν Η/Υ και πρόσβαση στο διαδίκτυο λόγω οικονομικής δυσπραγίας των γονιών τους; Όταν στερούνται κι αυτό το ίδιο το φαϊ;  
6.           Όταν φέρνουν πολυεθνικές τροφίμων στα σχολεία τους για να σιτίσουν «υγιεινά» με τα φρούτα τους μαθητές τους, για μία μόνο μέρα, ότι διαφημίζουν άθελά τους εκείνους που ευθύνονται για την έλλειψη του καθημερινού ψωμιού τους;  
7.           Πώς προστατεύονται από τα ερωτηματικά που ίσως να γεννιούνται στο κοινωνικό περιβάλλον του σχολείου για το αν έχουν προσωπικό όφελος από την προώθηση αυτών των προϊόντων;  
8.           Τι διαπαιδαγώγηση δίνουν στους μαθητές που αντί να μαθαίνουν να συνεργάζονται και να διεκδικούν, συνηθίζουν στην ιδέα της ελεημοσύνης και της ευγνωμοσύνης προς τους «καλούς χορηγούς»; 
9.           Γιατί το Υπ. Παιδείας που προτείνει, προωθεί και δίνει άδεια να εφαρμόζονται τέτοια προγράμματα, δεν τα παρέχει το ίδιο σε όλα τα παιδιά και αφήνει τους επιχειρηματικούς ομίλους να κάνουν παιχνίδι; 
10.        Γιατί οι Σχολικοί Σύμβουλοι αγκαλιάζουν αμέσως τις διάφορες δράσεις σε σημείο που να εισηγούνται το κλείσιμο του σχολείου για την παρουσίαση αυτών των δράσεων και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς;  

Αναρωτιόμαστε για πολλά ακόμα. Όσο ενδιαφέροντα κι αν είναι ορισμένα προγράμματα, όσο ενθουσιασμό κι αν προκαλούν σε εκπ/κούς και μαθητές τίποτα δεν είναι αθώο στις μέρες μας. 
Κανέναν επιχειρηματία δεν τον έπιασε ο πόνος για τη μόρφωση των παιδιών μας, χωρίς να προσδοκά οικονομικό όφελος και χωρίς να στοχεύει στις συνειδήσεις των αυριανών εργαζομένων.  Χωρίς να στοχεύει να κάνει το σχολείο διαφημιστική του ταμπέλα. 

ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ,  ΑΠΟΡΡΙΨΤΕ, ΚΛΕΙΣΤΕ  την πόρτα των σχολείων στην επιχειρηματική δραστηριότητα. 
ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ, ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΤΕ τη γνώση και την παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου