Για τις αλλαγές
στην Εκπαίδευση:
Εγώ δεν θα
πειράξω καθόλου τους νόμους που βρήκα για το πανεπιστήμιο, ούτε για τις
εισαγωγικές. Απλώς έκανα μια μικρή αλλαγή γιατί το θεωρώ χαζομάρα στο 2014 να
μην εξετάζεις αυτούς που θέλουν να γίνουν επιστήμονες στην πληροφορική. Έκανα
αυτή την προσθήκη.
Όπως επίσης στο
πλαίσιο της προηγούμενης κουβέντας πήγα στο λύκειο στην τρίτη λυκείου και
αύξησα κατά μία ώρα τη γυμναστική. Έλεος δηλαδή, να λέμε τα προηγούμενα σε όλο
τον πλανήτη και να ερχόμαστε εδώ και να αφαιρούμε γυμναστική από το πρόγραμμα.
Δε θα πειράξω
τίποτα άλλο, το μόνο μου ενδιαφέρον.. μάλλον αυτό δεν είναι αλλαγή, αυτό είναι
προσαρμογή, πήγα στις περιοδείες μου στα εσπερινά σχολεία και στα κανονικά σχολεία
τα πρωινά. Όλοι οι καθηγητές κυρίως των εσπερινών μου είπαν για "μείωση
της ύλης, ότι η ύλη δε βγαίνει, η ύλη είναι πληθωρική και δε μένει τίποτα στο
τέλος".
Αυτό το
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα το προωθήσει, αυτά όμως είναι διορθώσεις
στην πράξη, δεν είναι στρατηγικές αλλαγές. Ότι έγινε θα μείνει όπως είναι,
κανένα τμήμα πανεπιστημίου δε θα κλείσει ή ΤΕΙ αν δεν το εισηγείται το ίδιο το
πανεπιστήμιο ή το ΤΕΙ.
Πάμε τώρα εκεί
που θα γίνουν αλλαγές. Το ανακοινώνω από την εκπομπή σας, το είπα και στη
Βουλή, ξεκινάει τώρα τον Οκτώβριο, θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας,
θα το συγκαλέσουμε τον Οκτώβριο, το Συμβούλιο των πρώην Υπουργών Παιδείας που
θεσμοποιήσαμε εμείς.
Και το βασικό
του θέμα θα είναι οι αλλαγές στο δημοτικό. Το δημοτικό που διαμορφώνει τους
Έλληνες.
Κατά βάση η
φιλοσοφία της πρότασης που θα κάνω είναι λιγότερα μαθήματα, περισσότερη
ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί.
Δημιουργική
απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά.
Η εμπειρία μου
όταν ανέλαβα, ένας φίλος μου ζωγράφος μου είπε ότι το παιδί του το ανιψάκι του
κάτι, φιλοξένησε ένα γερμανάκι. Εγώ δεν ήξερα ότι γίνονται ανταλλαγές και
μαθητών. Και το γερμανάκι φρικάρισε όταν είδε τι κάνει το δικό μας παιδί.
Δηλαδή να γυρίζει από το σχολείο και μέχρι τις εννιά το βράδυ να έχει διάβασμα
και είπε ότι "εμείς δεν τα κάνουμε αυτά, εμείς έχουμε λιγότερη
δουλειά", αλλά πιο παραγωγική.
Το να έχεις 18
μαθήματα στο δημοτικό, είναι απόδειξη ότι είσαι για το τρελοκομείο, είναι
απόδειξη ότι για κάποιον άλλον δουλεύεις, όχι για τα παιδιά.
Αυτό θα αλλάξει
και θα νομοθετηθεί τον Ιανουάριο και σημειώστε την ημερομηνία.
Θα εισηγηθούμε
στη Βουλή, μετά από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Έλληνες.
Καμία άλλη αλλαγή, ούτε είμαι ματαιόδοξος ούτε χρειάζομαι αυτές τις αλλαγές για
να γίνω ακουστός. Ο «Νόμος», λέει, «του τάδε». Και τι έγινε που τον έκανες το
νόμο; Αφού ποτέ δεν εφαρμόστηκε και ο άλλος τον άλλαξε. Εμείς, τέσσερις
Υπουργοί Υγείας, εγώ που το ξεκίνησα με τον ΕΟΠΥΥ, ο Λυκουρέτζος, ο Γεωργιάδης,
ο Βορίδης, παρουσιάσαμε το αποτέλεσμα μιας πολιτικής που τέσσερα χρόνια
εφαρμόστηκε.
Εγώ την
εισήγαγα, οι συνάδελφοι την κράτησαν και τη βελτίωσαν και πήραμε λεφτά πίσω από
τον ιδιωτικό τομέα που έκλεβε τα ασφαλιστικά ταμεία. Και κάναμε συνέντευξη
τύπου και οι τέσσερις την προηγούμενη εβδομάδα.
Θα είμαι
πιστεύω στην ευχάριστη θέση με τους δύο-τρεις προκατόχους μου να κάνουμε έναν
απολογισμό για το νόμο του 2011 για τα πανεπιστήμια, δε θα τον αλλάξω, δε θα
τον πειράξω. Άρα όχι ματαιοδοξίες αλλά μια προσπάθεια να είμαστε λίγο χρήσιμοι.
Για το Θέμα των
παιδόφιλων στον χώρο της εκπαίδευσης:
Η Βουλή την
Τετάρτη συζητάει με τον κ. Σφακιανάκη το θέμα της παιδοφιλίας από
εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Διώξαμε άλλους πέντε προχθές κι αυτή η δράση πως
προχωράει; ΄Ήταν μια δική μου πρωτοβουλία. Όσο είμαι εγώ δεν ξαναγυρίζουν.
Συνεργάστηκα με
τον κ. Σφακιανάκη και με τον κ. Κικίλια για να μπορέσω να το κάνω. Και τη δική
μου αποφασιστικότητα, την οποία η Βουλή στήριξε, να μην επιτρέπουμε αυτό το
φαινόμενο να υπάρχει στα σχολεία. Δεν μπορεί εσύ που το έχεις αυτό να γυρίζεις
πίσω και να λες "εγώ τιμωρήθηκα 30 μήνες, αυτή είναι η τελευταία
περίπτωση, τώρα να γυρίσω". Δε θα γυρίσεις.
Η έρευνα
συνεχίζεται. Έχω απευθυνθεί σε όλες τις Εισαγγελίες της χώρας και οι
Εισαγγελίες προς τιμήν τους με ενημερώνουν αμέσως. Βέβαια έπονται κι άλλοι αλλά
δεν δίνουμε τα ονόματά τους γιατί προσβάλλουμε τα προσωπικά τους δεδομένα.
Αλλά με τα
παιδιά των Ελλήνων και των Ελληνίδων, τα παιδάκια που είναι στο σχολείο δεν
μπορούν να έχουν καμιά επαφή. Την Τετάρτη έρχεται ο κ. Σφακιανάκης να
παρουσιάσει το πρόγραμμα στη Βουλή, η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Για τις
μετεγγραφές;
Να σας δώσω τον
αριθμό το χθεσινό, έκλεισε η δεύτερη μέρα εχθές των εγγραφών, 5.538 έκαναν
αίτηση και πήραν κωδικό για να κάνουν αίτηση μέχρι χθες το βράδυ 10.432. Ο κ.
Κυριαζής, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου που με ενημερώνει. Η προθεσμία
είναι την άλλη Πέμπτη, αν πάρουμε το 5 χιλιάδες ως δεδομένο των δύο ημερών και
καταλάβουμε ότι έχουμε κι άλλες τέσσερις, πηγαίνουμε στις 20 χιλιάδες, αν και
μου λένε ότι τις τελευταίες 1,5-2 μέρες ο ρυθμός θα ανακοπεί. Κάτι κοντά στο 15
χιλιάδες το καταφέρνουμε, κάτι πάνω από εκεί θέτει θέμα.
Εμείς πάμε σε
μία έντιμη εφαρμογή, ο χρόνος που θα ολοκληρωθεί, πραγματικά είναι το πιο
καίριο ερώτημα, ο χρόνος που θα ολοκληρωθεί θέλουμε να είναι ο συντομότερος
δυνατός, αλλά μέχρι τώρα με 1000 μετεγγραφές, 1200, κάνανε μέχρι τον
Φεβρουάριο, Ιανουάριο για να τις απαντήσουν, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Με αυτό το κύμα
των 15 χιλιάδων εμείς θέλουμε να τελειώνουμε τώρα, γι΄ αυτό στο Υπουργείο
Παιδείας κάνουμε την αίτηση, όσοι δεν το ξέρουν να το μάθουν τώρα, στο Υπουργείο
Παιδείας κάνουν την αίτηση και το Υπουργείο Παιδείας ταξινομεί και διοχετεύει
στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ για να πάρει γρήγορες απαντήσεις.
Θα κάνουμε όσο
το δυνατόν συντομότερα, αλλά η στατιστική τι λέει; Η δύναμη των γεγονότων. Αφού
με τον πολύ μικρότερο αριθμό τελειώνανε Γενάρη, ίσως εμείς χρειαστούμε αυτό το
χρονικό διάστημα για να ολοκληρώσουμε. Θα κάνουμε ότι μπορούμε για να πάμε πάρα
πολύ συντομότερα.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου