20 Φεβ 2014

Μήνυμα από ένα συνάδελφο της δευτεροβάθμιας προς το Σύλλογό μας

Παρακαλώ να κοινοποιήσετε στα μέλη σας ή να φιλοξενήσετε στις ιστοσελίδες σας το παρακάτω συγχαρητήριο και προσκλητήριο μήνυμα.
Τα παραδείγματα των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας όπως οι « Γ. Σεφέρης» και « Ο Σωκράτης» των δημοτικών και νηπιαγωγείων της περιοχής μας προσφέρουν ένα επαρκές εργαλείο συστηματικής υποστήριξης των συναδέλφων ...
Αγαπητοί φίλοι, συναγωνιστές και συμπάσχοντες από την απροκάλυπτη και λυσσαλέα επίθεση των κυβερνώντων ενάντια στον κλάδο των εκπαιδευτικών, κατ’ αρχήν συγχαίρω τα μέλη του νεοεκλεγέντος ΔΣ της Δ΄ ΕΛΜΕ ανατολικής Αττικής.
Στη συνέχεια εύχομαι γόνιμη και αποδοτική θητεία και υιοθέτηση,από την δική μας ΕΛΜΕ και από τις λοιπές ανά την Ελλάδα, υπό την καθοδήγηση της ΟΛΜΕ, των πρακτικών εμψύχωσης και ενημέρωσης των συναδέλφων, που χρησιμοποιούν τα δευτεροβάθμια και το τριτοβάθμιο όργανο των δασκάλων στο θέμα του Δούρειου Ίππου της αυτοαξιολόγησης. Αυτή, την ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή, πολλοί συνάδελφοι σε πολλές σχολικές μονάδες κρατούν στάση αναμονής, και σε λίγες ευτυχώς περιπτώσεις, αστήρικτοι, ανενημέρωτοι και πιεσμένοι από το διοικητικό μηχανισμό και νεροκουβαλητές όπως οι σχολικοί σύμβουλοι, στο όνομα της νομιμότητας λένε το εύκολο, μα δραματικό, ναι, ανοίγοντας κερκόπορτες. Έχω την αίσθηση, μιας εφάπαξ και χαλαρής παρέμβασης και εναπόθεσης του ζητήματος στον αυτόματο πιλότο ή στην καλύτερη περίπτωση στη «θεία» φώτιση των συναδέλφων. Η πολιτική ηγεσία της ευλογίας (μέσω και αγιασμού) των ιδιωτικών ΙΕΚ, της εκχώρησης προγραμμάτων άνευ διαγωνισμού (ευ ζην) προκαλεί και λασπολογεί δίνοντας συνεντεύξεις για το «κύκνειο άσμα» της «συντεχνίας» των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης. Πρέπει η ΟΛΜΕ να απαντήσει αν και κατά πόσον συνιστούν συντεχνία οι συνάδελφοι που ζουν φιλότιμα μεταξύ της κιμωλίας και της «εξωδιδακτικής» διοικητικής εργασίας, σε αντίθεση με πανεπιστημιακούς, που πέραν της ιδιότητας του δάσκαλου, αναζητούν και υπηρετούν υπουργικούς θώκους και υπηρετούν μνημονιακές πολιτικές συρρίκνωσης και υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Τα παραδείγματα των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας όπως οι « Γ. Σεφέρης» και « Ο Σωκράτης» των δημοτικών και νηπιαγωγείων της περιοχής μας προσφέρουν ένα επαρκές εργαλείο συστηματικής υποστήριξης των συναδέλφων, με παραστάσεις εμψύχωσης, με κοινοποίηση ψηφισμάτων, αποφάσεων συλλόγων στην ιστοσελίδα τους και στην ιστοσελίδα της ΔΟΕ ή άλλες δημοφιλείς εκπαιδευτικές ιστοσελίδες. Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία είναι έγκλημα να αφήνουμε να πλανώνται αυταπάτες για άνωθεν λύση και διάσωση από κάποιον Μεσσία, μέχρι που ο κλάδος να φορέσει μόνος του τη θηλιά στο λαιμό του. Πρέπει να κάνετε τη νύχτα μέρα και να μεταφέρετε το μήνυμα του επιχειρούμενου προγκρόμ σε όλους τους συνάδελφους, που δυστυχώς δεν συμμετέχουν στις ζωντανές διαδικασίες των συλλογικών μας οργάνων.
Όλοι μας πρέπει να βάλουμε πλάτη, να ξεπεράσουμε τις αντοχές μας, γιατί αυτά που τίθενται εν κινδύνω είναι η διατήρηση ικανού και αποτελεσματικού σχολείου, η διατήρηση μόνιμης και αξιοπρεπούς εργασίας, η διατήρηση της ελπίδας για μία αυτεξούσια και ακηδεμόνευτη χώρα. Στην υποκρισία, την αναλγησία και το ψέμα τους πρέπει να ορθώσουμε την ειλικρίνεια, την εκπαιδευτική ευαισθησία, τον αληθινό λόγο. Πρέπει να βοηθήσουμε κάθε συνάδελφο να αναγνωρίσει την προσχηματική και κατ’ ευφημισμό αξιολόγηση, που απλά θα χρησιμοποιηθεί για να προχωρήσουν, με την υφαρπαγή της συναίνεσής μας, σε κινητικότητα, διαθεσιμότητες, απολύσεις και δημιουργία του φτηνού νέου σχολείου που οραματίζονται. Να σταματήσουν οι χυδαίοι υπαινιγμοί για ανίκανους και ελλειμματικούς δάσκαλους, γνωρίζουν πολύ καλά πως η εκπαίδευση νοσεί από ελλειμματική κάλυψη σε έμψυχο και άψυχο υλικό.
Γιώργος Π. Διαμάντης (μάχιμος εκπαιδευτικός στο 4ο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης)

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου