6 Οκτ 2013

Όχι στην Ευέλικτη Ζώνη και στα Προγράμματα - Με αφορμή τη συνάντηση διευθυντών με τη σχολική σύβουλο της Νέας Ιωνίας


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»                    Αρ.Πρωτ. 206

Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Mεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης                  Νέα Ιωνία 4/10/2013

Μουταλάσκη 64 Ν. Ιωνία                                                                   Προς : τα μέλη του Συλλόγoυ μας.

2102812938 – 6972008336                                                         Τον τοπικό τύπο.



 
Θέμα : Όχι στην Ευέλικτη Ζώνη και στα Προγράμματα
Με αφορμή τη συνάντηση διευθυντών με τη σχολική σύβουλο της Νέας Ιωνίας
Με αφορμή τη συνάντηση των διευθυντών σχολείων της Ν. Ιωνίας με τη Σχολική τους Σύμβουλο, θέλουμε να πούμε τα εξής :
 
Α. Επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες που εκφράσαμε με πρόσφατη ανακοίνωσή μας (Αρ. πρωτ. 201 της 26/9/13)  για την αντίστοιχη συνάντηση των διευθυντών της Μεταμόρφωσης με τη δική του Σχολική Σύμβουλο, αφού και τα θέματα ήταν πανομοιότυπα ( λειτουργία ολοήμερου, τρόπος αναπλήρωσης μακροχρόνιας απουσίας συναδέλφου κλπ). Απόδειξη ότι εκπορεύονται οι «οδηγίες» από «ψηλά».
 
Β.  Οι διευθυντές δεν είναι «κάποιοι» που «έχουν να διαχειριστούν ανθρώπους ( δηλ. τους δασκάλους ) που δεν έχουν καμιά ελπίδα». Υλοποιώντας την πολιτική του «Νέου Σχολείου», ούτε και οι διευθυντές έχουν ελπίδα και το ξέρουν καλύτερα απ΄ τον καθένα. Όσο για την ελπίδα … και βέβαια υπάρχει και βρίσκεται στην ανατροπή αυτών των πολιτικών. Βρίσκεται στη συσπείρωση στα σωματεία μας και στο μαζικό αγώνα μας για τα δικαιώματα στη ζωή μας, στη δουλειά μας και στο σχολείο μας. 
 
Γ. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», θέλει να δηλώσει (και να υπενθυμίσει) προς κάθε κατεύθυνση, ότι είμαστε αντίθετοι με την εφαρμογή του θεσμού της «Ευέλικτης Ζώνης» και με τα διάφορα προγράμματα που φέρνει μαζί της.  Η αντίθεσή μας έχει διατυπωθεί πολλές φορές δημόσια με αποφάσεις των Γενικών μας Συνελεύσεων, του Δ.Σ., αλλά και Συλλόγων Διδασκόντων πολλών σχολείων. Η αντίθεσή μας οφείλεται στο ότι :
 
  1. Την ώρα που στο σχολείο, με βάση τις ασφυχτικές συνθήκες που δημιουργεί η διοίκηση (συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, 28-άρια τμήματα, τσουβάλισμα των παιδιών με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, μαζί με τα άλλα, κλπ), δυσκολεύεται όλο και περισσότερο η διδασκαλία προς όλα τα παιδιά. Την ίδια ώρα μας λένε ότι «περισσεύουν ώρες στο πρόγραμμα και να τις κάνουμε «ευχάριστα», γλυκανάλατα προγράμματα, αμφιβόλου χρησιμότητας και αξίας.
  2. Την ώρα που σε πολλά μαθήματα οι συνάδελφοι λένε ότι δεν τους φτάνουν οι ώρες ( Ιστορία, Μαθηματικά, Γραμματική κλπ) για να βγει η ύλη. Την ίδια ώρα, μας λένε οι «αρμόδιοι» ότι «δε χρειάζεται και τόσο πολύ Ιστορία, Γραμματική και Μαθηματικά. Κάντε και … κάτι άλλο πιο … ευχάριστο». Δηλαδή … μάθημα να μην είναι κι ό,τι θέλει ας είναι.
  3. Η «Ευέλικτη Ζώνη» και τα προγράμματα, είναι η κερκόπορτα, μέσα απ΄ την όποια περνά η διαφοροποίηση του περιεχομένου από σχολείο σε σχολείο. Η κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Αν κάποιο πρόγραμμα είναι τόσο ωφέλιμο για τα παιδιά, ας το κάνουν μάθημα. Ή ας την συμπεριλάβουν σε κάποιο μάθημα.
  4. Η «Ευέλικτη ζώνη» και τα προγράμματα που την συνοδεύουν, είναι η κερκόπορτα για το πέρασμα της αξιολόγησης. Όχι μόνο με την κατηγοριοποίηση που δημιουγούν, αλλά και με τα πιστοποιητικά κλπ. Προωθείται ο ανταγωνισμός μεταξύ εκπαιδευτικών αλλά και σχολείων για το ποιός θα παρουσιάσει το πιο «καινοτόμο πρόγραμμα» (!) και γνωρίζουμε όλοι πόσο αντιπαιδαγωγικό είναι αυτό το κλίμα.
  5. Η «Ευέλικτη ζώνη» και τα προγράμματα που την συνοδεύουν, είναι ο «Δούρειος Ίπππος» που φέρνει απ΄ την πίσω πόρτα του σχολείου τους χορηγούς και τους σπόνσορες. Για να βγεί «καλό και λαμπερό» το πρόγραμμα, θα αναγκαστούν να πληρώνουν γονείς, οι εκπαιδευτικοί, η τοπική αυτοδιοίκηση (δηλαδή ξανά ο λαός) και βέβαια θα αναζητηθούν χορηγοί που θα ζητούν ανταλλάγματα.
  6. Η «Ευέλικτη ζώνη» είναι ένας θεσμός που ανοίγει το δρόμο αύριο να το δώσουν (όπως π.χ.φέτος το ολοήμερο) σε εργαζόμενους συμβασιούχους, ή νοικιασμένους, ή εθελοντές, ή ΜΚΟ, βγάζοντας πάλι στο δρόμο εκατοντάδες μόνιμους συναδέλφους.
  7. Ο ρόλος του δασκάλου ήταν, είναι και θα είναι να μαθαίνει στα παιδιά «γράμματα». Αυτή ήταν είναι και θα είναι και η αγωνία του δασκάλου και του γονιού. Γι΄ αυτό και μέχρι τώρα, στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης, οι Δάσκαλοι έκαναν Μαθηματικά και Γραμματική για να κερδίσουν και τα παιδιά κάτι. Γιατί εμείς οι δάσκαλοι είμαστε στη θέση μας γι αυτό το ρόλο κι όχι για να παίζουμε το ρόλο του πλασιέ προγραμμάτων και εταιρειών που τα πουλάνε.
  8. Τις παράλληλες δραστηριότητες του σχολείου (εκδηλώσεις, θέατρα, επισκέψεις κλπ) ξέρουμε να τις κάνουμε καλύτερα απ΄ αυτούς που θέλουν να μας «φορέσουν καπέλο» τα προγράμματα των δικών τους συναλλαγών με εταιρείες. 
Ø  Καλούμε τους συναδέλφους να μην εφαρμόζουν την Ευέλικτη Ζώνη και να μην παίρνουν προγράμματα. Να κάνουν τη δουλειά τους όπως ξέρουν καλύτερα απ΄ όλους όσους φιλοδοξούν να μας μάθουν πώς γίνεται. Να παραμείνουν στα δικά τους «αυτονόητα» για το ρόλο του σχολείου και του μαθήματος και να μη δεχτούν τις αντιπαιδαγωγικές συνταγές της νέας παιδαγωγικής τάξης.
Ø  Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, να τα ακυρώσουν στην πράξη. Να αρνηθούν να τα υλοποιήσουν. Να πουν το μεγάλο ΟΧΙ στο σχολείο της αγοράς και στην εκπαίδευση της αμάθειας. Με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, με πνεύμα αγωνιστικής απειθαρχίας και ανυπακοής, να μην εφαρμόσουν ξανά (όπως κάναμε και τα προηγούμενα χρόνια) και να απορρίψουν την Ε.Ζ. και όσα συνδέονται μαζί της.
 
 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου