15 Οκτ 2013

Ανακοίνωση για την Προσχολική Αγωγή



Αρ. Πρωτ. 227
15/10/13
Προς: Τα μέλη του Συλλόγου
         Τοπικό τύπο
         Τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Β΄Αθήνας
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε όλο το πλάτος των δομών της κατ΄ όνομα πλέον δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, υπάρχει εντατικοποίηση στην υλοποίηση των νέων μέτρων της κυβέρνησης-ΕΕ και ΔΝΤ, που προσβλέπουν στην εξάλειψη των μορφωτικών δικαιωμάτων των  μαθητών, στην αλλαγή του χαρακτήρα της εκπαίδευσης και στην υποταγή των εκπαιδευτικών. Τα νηπιαγωγεία αποτέλεσαν πεδίο δόξης λαμπρό για την υλοποίηση των μέτρων, αφού

·           τη διετία 2010 - 2012 μειώθηκαν κατά 3% με αύξηση των ιδιωτικών κατά 5,6% (ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Η λαϊκή οικογένεια βάζει βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.

·           Οι νηπιαγωγοί κλήθηκαν να διαχειριστούν κληρώσεις για τον αποκλεισμό των προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο.

·           Βαθειά αντιδραστικές παιδαγωγικά είναι οι αλλαγές που εξελίσσονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου από Κυβέρνηση-ΕΕ, με κεντρική  κατεύθυνση της Ε.Ε. ότι το παιδί πρέπει να εκπαιδεύεται από τη νηπιακή του ηλικία στις δεξιότητες που οφείλει να έχει κατακτήσει στην ενήλικη ζωή του.

·           Σε αυτή την άθλια πραγματικότητα η εισβολή επιχειρήσεων και ΜΚΟ, μέσω διαφόρων προγραμμάτων εμφανίζεται σαν «εκμοντερνισμένη διέξοδος».

·           Για τις νηπιαγωγούς το «νέο νηπιαγωγείο» σημαίνει ήδη ένα κυνήγι εντατικοποίησης της δουλειάς τους με επικίνδυνα τα αποτελέσματα για τον ίδιο τον ψυχισμό των παιδιών. 


Σε αυτό το νηπιαγωγείο χρειάζεται «νέος τύπος απασχολήσιμου» νηπιαγωγού. 


Έτσι την  11η  Σεπτεμβρίου, δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας ανοιχτή πρόσκληση για υποβολή προτάσεων  (μέσω ΕΣΠΑ) για την «αντιμετώπιση της ανεργίας», με τον τίτλο «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα».


Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προσλήψεις ανέργων συγκεκριμένων ειδικοτήτων για σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά-Γυμνάσια- Λύκεια), για Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, για (ΚΕΔΔΥ), κ.ά. Εργοδότης των παραπάνω ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.ΕΔ.). 


- Αυτό δημιουργεί νέα δεδομένα αφού ο φορέας πρόσληψης των εκπαιδευτικών θα είναι ο ΟΑΕΔ και όχι το υπουργείο Παιδείας, με όρους υπερεκμετάλλευσης που θα τους ζήλευε κάθε εργοδότης στον ιδιωτικό τομέα!!! Οι προσλήψεις γίνονται για διάστημα ως 6,5 μήνες.  Η αποζημίωση είναι από 427 - 490 ευρώ το μήνα, η οποία αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος.  Ο εργαζόμενος δε θεωρείται εργαζόμενος αλλά «ωφελούμενος». Παρέχεται υγειονομική περίθαλψη αλλά ο χρόνος εργασίας δεν υπολογίζεται συντάξιμος. Απασχολούνται και Χριστούγεννα-Πάσχα

 - Οριοθετεί ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξαρτώνται από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και κυρίως θα προσαρμόζονται στα τεχνικά δελτία του ΕΣΠΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ.

- Οι διορισμένοι νηπιαγωγοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με χιλιάδες υπεραριθμίες, προάγγελους της διαθεσιμότητας-απόλυσης και με ασφυκτικές πιέσεις για αποδοχή των εργασιακών όρων γαλέρας.

- Οι αδιόριστοι νηπιαγωγοί δε θα έχουν καμία ευκαιρία πρόσληψης ως μόνιμοι ή αναπληρωτές μια και το μόνο που θα παρέχεται ως δυνατότητα στο δημόσιο σχολείο θα είναι τέτοια προγράμματα.

- Οι συνάδελφοί μας που δουλεύουν μαζί μας στα ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, δηλαδή το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό δεν προσλαμβάνονται ως μόνιμοι ή αναπληρωτές από τον τακτικό προϋπολογισμό αλλά εξαναγκάζονται να αποδεχτούν την εργασιακή σχέση της «κοινωφελούς εργασίας».

- Τα ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ χωρίς αυτές τις ειδικότητες, μέχρι και σήμερα μέσα Οκτωβρίου, υπολειτουργούν.


Τα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι ο απαιτούμενος φερετζές της ΕΕ:
 

· για τη γενίκευση της ελαστικής, ανασφαλούς, κακοπληρωμένης εργασίας στο δημόσιο, εδώ και 20 χρόνια. Αποτελούν από την πρώτη στιγμή της εισαγωγής τους ως μορφή πρόσληψης στις δημόσιες δομές όλων των κρατών της ΕΕ, την απόπειρα να περάσουν σταδιακά στη λεηλασία δικαιωμάτων, από το όποιο κοινωνικό κράτος υπήρχε με σχετική σταθερότητα στην εργασία.

· Γι’ αυτό όλα τα ΕΣΠΑ περιλαμβάνουν εργασιακές σχέσεις γαλέρας: Για να εισαγάγουν  πιλοτικά προγράμματα εξυπηρέτησης συγκεκριμένων ιδεολογικών κατευθύνσεων, δεξιοτήτων και κατάρτισης που ήταν απαραίτητα για τους εργοδότες στην αγορά εργασίας (π.χ. η προώθηση της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση) που δεν μπορούσαν ακόμα τα κράτη-μέλη να γενικεύσουν λόγω των αντιστάσεων των κινημάτων και των λαών


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου