Παραθέτουμε κατωτέρω τις ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με την Ειδική Αγωγή και την ψηφιακή πλατφόρμα "MySchool". Θα σας ενημερώσουμε για τις απαντήσεις των αρμοδίων Υπουργών
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Για τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή.
Έχει μπει το 2014 και η κατάσταση στις
δομές Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία, ΚΕΔΔΥ κ.α.) παραμένει εκρηκτική.
Τα κενά σε εκπαιδευτικούς, σε ειδικό
εκπαιδευτικό, σε ειδικό επιστημονικό και σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό
ανέρχονται σε χιλιάδες. Δεν υπάρχουν τα απαραίτητα Μέσα για τη μεταφορά των
μαθητών. Οι υπάρχουσες μονάδες Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης δεν επαρκούν.
Πάνω από 185 χιλιάδες παιδιά με
αναπηρία είναι κυριολεκτικά κλεισμένα μέσα στο σπίτι τους, δεν παρακολουθούν
καμία μορφή εκπαίδευσης και αγωγής.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε και το
φαινόμενο μαθητές να εγγράφονται στα σχολεία και να αδυνατούν να
παρακολουθήσουν.
Η κυβέρνηση, αντί λύσει το πρόβλημα με
μόνιμους διορισμούς, αντί να ιδρύσει Ειδικά Σχολεία, προχωρά σε προσλήψεις
συμβασιούχων εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΠΑ και σε προσλήψεις ειδικού εκπαιδευτικού
και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, μέσω των προγραμμάτων 5μηνης εργασίας του
ΟΑΕΔ.
Το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό
προσωπικό που θα προσληφθεί μέσω του ΟΑΕΔ θα αμείβεται με τον πενιχρό μισθό των
490 ευρώ και μάλιστα χωρίς ένσημα, για μόλις 5 μήνες. Πρόκειται κυριολεκτικά
για εργασιακές σχέσεις γαλέρας.
Στ’ αλήθεια, τι εκπαιδευτικό έργο
μπορεί να προσφέρει ένας εργαζόμενος μέσα σε 5 μήνες; Και με τι κουράγιο; Μόλις
θα αρχίσει να προσαρμόζεται στο περιβάλλον ενός Ειδικού Σχολείου, μόλις αρχίσει
να γίνεται αποδεκτός από ένα παιδί με αυτισμό, θα απόλύεται! Πρακτικά, δεν θα
προλάβει να προσφέρει καν εκπαιδευτικό ή επιστημονικό έργο.
Επιπλέον, κριτήριο για την πρόσληψη
μέσω ΟΑΕΔ αποτελεί το χρονικό διάστημα της ανεργίας. Αυτό θα έχει σαν
αποτέλεσμα να μην προσληφθούν όσοι εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια στο χώρο
της Ειδικής Αγωγής. Ουσιαστικά, οδηγούνται στην απόλυση εργαζόμενοι με μεγάλη
εμπειρία στο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
Πρόκειται για προγράμματα ανακύκλωσης
της ανεργίας, που αντικαθιστούν τη μόνιμη εργασία με ελαστικές σχέσεις, που
έχουν τραγικές συνέπειες στα παιδιά με αναπηρία, στις οικογένειές τους,
συνολικότερα στην Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση, στα εργασιακά δικαιώματα.
Είναι φανερό ότι Κυβέρνηση-Ε.Ε. θέλουν
να τελειώνουν με τα δημόσια Ειδικά Σχολεία, με τις δημόσιες μονάδες Ειδικής
Αγωγής. Αυτή είναι η περιβόητη στρατηγική της δήθεν ένταξης και αποασυλοποίησης
της Ε.Ε. Η Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση να μετατραπεί από υποχρέωση του κράτους
σε εμπόρευμα, μέσω επικίνδυνων κι ευκαιριακών προγραμμάτων, τη στιγμή που
απαιτείται να ενισχυθεί με τη δημιουργία νέων ειδικών σχολείων.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
ο κ. Υπουργός τι
μέτρα θα πάρει:
§
Να
γίνουν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού,
επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν κανονικά και με
πλήρη πρόγραμμα όλα τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη
στήριξη Να καλυφθούν πλήρως όλα τα παιδιά από δημόσια μέσα μεταφοράς με όρους
ασφάλειας και χωρίς επιβάρυνση των γονιών τους.
§
Να
ιδρυθούν νέες μονάδες ειδικής αγωγής για να βρουν θέση σε αυτά όσα παιδιά την
έχουν ανάγκη.
§
Για
την άμεση επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών, για δωρεάν και
ασφαλείς συγκοινωνίες για τους όλους τους μαθητές.
Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας
Χρήστος Κατσώτης
Θεοδώσης Κωνσταντινίδης
Νίκος Καραθανασόπουλος
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Σχετικά με τη λειτουργία της
ηλεκτρονικής πλατφόρμας myschool στα σχολεία.
Η κυβέρνηση θέτει σε εφαρμογή την ηλεκτρονική
πλατφόρμα myschool, ισχυριζόμενη ότι αποτελεί στοιχείο «εξορθολογισμού της
εκπαίδευσης».
Το τι εννοεί «εξορθολογισμό» η κυβέρνηση είναι γνωστό.
Αρκεί κάποιος να διαπιστώσει την τραγική κατάσταση που βρίσκονται σήμερα τα
ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ, τα κενά και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τις χιλιάδες
διαθεσιμότητες-απολύσεις κλπ…
Όπως καταγγέλλουν φορείς των γονέων και των
εκπαιδευτικών με το myschool η κυβέρνηση εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς που,
ανάμεσα στα άλλα, θα επιβάλλουν με μεγαλύτερη ευχέρεια συγχωνεύσεις τμημάτων –
σχολείων, υποβαθμίσεις οργανικότητας σχολείων, μετακινήσεις προσωπικού, κατηγοριοποίηση
των σχολείων και διασύνδεσή τους με χορηγούς. Το myschool είναι επεκτάσιμο με
εφαρμογές και στοιχεία που αφορούν το φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, την
αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η κυβέρνηση επιδιώκει, μέσω του προγράμματος,
να δυναμώσει τον έλεγχο, να καταγράφει, να συσχετίζει, να παίρνει αναφορές, να
αξιολογεί αυτόματα.
Η συμπλήρωση στοιχείων, ακόμη και κάποιων που αφορούν προσωπικά δεδομένα,
γίνεται υποχρεωτική (ΑΜΚΑ μαθητών, ονομαστική καταγραφή συμμετοχής εκπαιδευτικών σε απεργίες κλπ). Με το myschool εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα εργαλεία για το «φακέλωμα» της πορείας των μαθητών και της δράσης των εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία ποινή που θα πάρει ένας μαθητής στα δώδεκα χρόνια του, θα καταγραφεί σε βάση δεδομένων και θα τον συνοδεύει εφ’ όρου ζωής. Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός θα είναι υποχρεωμένος, αντί να ασχολείται με τους μαθητές τους και τα προβλήματά τους, να ασχολείται επί ώρες με το να καταγράφει άπειρες πλευρές της λειτουργίας του σχολείου και της τάξης του.
Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία γίνεται φανερό ότι υποβαθμίζεται
περαιτέρω ο παιδαγωγικός ρόλος και ελαχιστοποιείται η όποια δυνατότητα παρέμβασης των
εκπαιδευτικών υπήρχε (πχ όσον αφορά τον αριθμό των τμημάτων, την πορεία της
διδασκαλίας με βάση τα δεδομένα της τάξης κλπ). Συνοψίζοντας, το myschool αποτελεί εργαλείο για την προώθηση της πολιτικής
κυβέρνησης – ΕΕ- κεφαλαίου για πολύπλευρο χτύπημα στο δικαίωμα των μαθητών σε
δημόσια – δωρεάν ενιαία παιδεία, ανατρέπει παιδαγωγικές πλευρές στο έργο των εκπαιδευτικών
και «φακελώνει» μαθητές και εκπαιδευτικούς.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει
ώστε να αποσυρθεί η ψηφιακή πλατφόρμα του myschool;
Οι βουλευτές
Θανάσης Παφίλης
Γιάννης Γκιόκας
Θεοδώσης Κωνσταντινίδης
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου