15 Νοε 2014

Παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που το εχουν ανάγκη ! Κάθε εκπαιδευτικός - ένα παιδί. Παράσταση διαμαρτυρίας στις 18/11.

Δυο μήνες τώρα, χιλιάδες μαθητές, ξεπερνούν τις 5.000 οι αιτήσεις με απόφαση των ΚΕΔΔΥ, περιμένουν να προσληφθούν εκπαιδευτικοί ως προσωπικό για την παράλληλη στήριξη. Δυο μήνες τώρα χιλιάδες μαθητές, παιδιά με σοβαρότατες αναπηρίες, όπως ο αυτισμός, περιμένουν να λειτουργήσουν οι υποστηρικτικές δομές. Ταυτόχρονα, χιλιάδες αναπληρωτών περίμεναν με αγωνία πότε θα γίνουν οι πολυπόθητες προσλήψεις της «Παράλληλης Στήριξης», για να αποκτήσουν κι αυτοί το «προνόμιο» να εργαστούν. Και όταν έφτασε η ώρα των προσλήψεων όλα αποκαλύφθηκαν! 
Η Παράλληλη Στήριξη δεν είναι πια αυτό που ξέραμε! Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι η Π.Σ. είναι ατομική, δηλαδή προσλαμβανόταν ένας εκπαιδευτικός για αποκλειστικά ένα μαθητή για το εκάστοτε έτος. Φέτος όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. 
Με προφορική εντολή καλούνται οι συνάδελφοι αναπληρωτές να καλύψουν 2 και 3 μαθητές, ακόμα και σε 2 και 3 διαφορετικά σχολεία ! Ξεπερνώντας κάθε φαντασία, δημιούργησαν άκρως επικίνδυνο έκτρωμα «παράλληλης στήριξης», όπου το παιδί μπορεί να βλέπει τον εκπαιδευτικό της παράλληλης το πολύ 6 φορές το μήνα !!! 
Τα παραδείγματα πολλά, όπως π.χ. στο 1ο και στο 6ο Δημοτικό Μεταμόρφωσης, η ίδια συναδέλφισσα έχει αναλάβει την παράλληλης στήριξη σε ... τέσσερα παιδιά. Τα ίδια και σε πολλά άλλα σχολεία.  
Ποια παιδαγωγική λογική βρίσκεται πίσω απ’ αυτή τη νέα διευθέτηση; ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ!Καμία, μα καμία παιδαγωγική λογική δε συνάδει με το απαράδεκτο αυτό μέτρο του Υπουργείου «Παιδείας». Αυτοί τρώνε με χρυσά κουτάλια, σε διάφορες καμπάνιες και προγράμματα, αλλά λεφτά για την εκπαίδευση δεν έχουν! Δολοφονικές περικοπές λοιπόν, στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής. Δεν υπολογίζουν απολύτως τίποτα αρκεί να συμμορφωθούν με τα δημοσιονομικά όρια που θέτει η ΕΕ και το ΔΝΤ! 
Από παιδαγωγική και μόνο σκοπιά, αυτό το μέτρο είναι καταστροφικό για τα παιδιά αυτά. Είναι μια ευαίσθητη κατηγορία που χρειάζεται συνεχή φροντίδα και προσοχή, και φυσικά πολύ χρόνο για εμπιστευτούν τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Πώς να νιώσει ο μαθητής αυτός οικειότητα και εμπιστοσύνη όταν –για λόγους ακατανόητους φυσικά σε αυτόν- ο δάσκαλος έρχεται μία ή δύο φορές την εβδομάδα (με δυο μήνες καθυστέρηση από την έναρξη των σχολείων); To πιο πιθανό είναι ότι θα βιώσει την απουσία αυτή ως μια ακόμα απόρριψη. Τα διάφορα προβλήματα των μαθητών προϋποθέτουν μονιμότητα, σταθερότητα και τριβή με το δάσκαλο για να έχουμε το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Όλοι ξέρουμε για παράδειγμα πόσο θα δυσκολευτούν και θα διαταραχθούν τα παιδιά με αυτισμό όταν ένα πρόσωπο δεν είναι σταθερό δίπλα τους, αλλά έρχεται και φεύγει όλη τη χρονιά. Το μέτρο αυτό εναντιώνεται στην ίδια τη φύση των προβλημάτων των μαθητών! Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ  πετούν τους ανθρώπους με δυσκολίες στον Καιάδα! 
Από τη σκοπιά του εργαζόμενου εκπαιδευτικού, νομιμοποιείται πλέον ένα καθεστώς πλήρως ελαστικής εργασίας, όπου οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης τρέχουν από Σχολείο σε Σχολείο και περιοχή σε περιοχή, συχνά την ίδια μέρα, αδυνατώντας να ανταποκριθούν επαρκώς, επειδή η δημοσιονομική προσαρμογή και το πρωτογενές πλεόνασμα απαγορεύει προσλήψεις. Aπό τη μία στρατιές άνεργων εκπαιδευτικών και από την άλλη λιγοστοί προσληφθέντες να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο και να μην προλαβαίνουν—και φυσικά να μη μιλήσουμε για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που τους αφήνουν να προσφέρουν. 
Ακρωτηριασμός της εκπαίδευσης! Να τα λέμε καθαρά : αυτό κάνουν! Την πληρώνουν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί! Και πρώτοι όσοι βρίσκονται στην Ειδική Εκπαίδευση!
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις 
εκπαιδευτικών έτσι ώστε να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι αιτήσεις με έναν 
εκπαιδευτικό για κάθε παιδί.

Απαιτούμε την παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη!

Καλούμε και τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης την Τρίτη 18 του Νοέμβρη 2014, στις 2 μ.μ σε Παράσταση Διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Π.Ε. της Β΄ Αθήνας.
Για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση, ο Σύλλογος κηρύσσει δίωρη στάση εργασίας την ίδια μέρα 2 μ.μ. μέχρι 4 μ.μ.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου