Διαβάστε

Περισσότερα...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Περισσότερα...

ΑΜΕΑ - ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Διαβάστε Περισσότερα...

30 Απρ 2014

ΔΟΕ : « 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής. Αυταρχισμός, διώξεις και σωρεία ευθυνών της διοίκησης»

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την οργή και τη βαθύτατη ανησυχία του για τα απίστευτα γεγονότα που συμβαίνουν στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής.
Μια καταστροφική, για το παιδαγωγικό κλίμα και τη σωστή λειτουργία του σχολείου αλυσίδα διώξεων, στηριγμένων σε ανυπόστατες κι επικίνδυνης λογικής καταγγελίες , έχει μετατρέψει τη σχολική μονάδα σε τοπίο άσκησης σκληρής ψυχολογικής βίας κατά των εκπαιδευτικών.
Θα ήταν λιγότερο επικίνδυνο αν όλα όσα συμβαίνουν οφείλονταν στις εμμονές ή στη «δικομανή» διάθεση κάποιων γονέων οι οποίοι έχοντας μια στρεβλή εντύπωση για το τι είναι το σχολείο, ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού και τι πραγματικά ωφελεί τους μαθητές, κακώς, έβαλαν τη σχολική μονάδα σε δικαστική τροχιά  για «γεγονότα» ανυπόστατα ή και φαιδρά.
Αυτό που είναι πραγματικά ανησυχητικό κι επικίνδυνο είναι ότι η αποκλειστική ευθύνη για τα τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν βαρύνει αποκλειστικά και μόνο τη διοικητική ιεραρχία, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Διεύθυνσης Αθήνας, οι οποίοι με την υπογραφή τους έχουν μετατρέψει τη σχολική μονάδα σε δικαστική αίθουσα, έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα το παιδαγωγικό κλίμα κι έχουν επιβάλλει ένα κλίμα τρομοκρατίας σε εκπαιδευτικούς που επιτελούν το έργο τους στο ακέραιο.
Αντί η διοίκηση, όπως όφειλε, να κρίνει τη σοβαρότητα των καταγγελιών που δέχεται, αβασάνιστα διατάσσει Ε.Δ.Ε.  ενθαρρύνοντας την ανεξέλεγκτη συμπεριφορά ανθρώπων που δίχως καμία επίγνωση της ζημίας που κάνουν στα παιδιά του σχολείου αλλά και στα ίδια τους τα παιδιά δε διστάζουν να διαταράσσουν τη λειτουργία του σχολείου. Ακόμη πιο τραγικό είναι το γεγονός ότι η διοίκηση εφαρμόζει  κατά των  εκπαιδευτικών πρακτικές που θίγουν βάναυσα στοιχειώδη δικαιώματά τους. Αρνείται να τους χορηγήσει τις αποφάσεις με τις οποίες έχουν αθωωθεί και δε διστάζει να «υποχρεώσει» σε μετακίνηση σε άλλη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό που αθωώθηκε στη διαδικασία της Ε.Δ.Ε.
Κορυφαίο γεγονός αυταρχισμού είναι η απαράδεκτη απόφαση παραπομπής συναδέλφου ενώπιον του Α΄ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. & Δ. Ε. Αττικής και η θέση της σε αυτοδίκαιη αργία αναδρομικά από την 8-4-14, με ενεργοποίηση  του απαράδεκτου Πειθαρχικού «Δικαίου» ( ν. 4093/2012, υποπαράγραφος Ζ.3.) που έχει καταργήσει το τεκμήριο της αθωότητας, με απόφαση, αρχικά, του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στη συνέχεια (όταν κατάλαβαν το νομικό ολίσθημα) με απόφαση της διοίκησης.
Το παράπτωμα της συναδέλφου που παραπέμπεται για  «Άσκηση κριτικής των πράξεων της Προϊσταμένης Αρχής   το οποίο συνιστά παράλληλα αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά». Η διωκόμενη συνάδελφος  «τόλμησε» και είχε το «θράσος» να αναφερθεί εξωδίκως προς τη Διοίκηση και τον Γ.Ε.Δ.Δ. προσκαλώντας τους να την προστατεύσουν « απέναντι σε κάθε αναφορά καταγγελία ή ενέργεια η οποία στρέφεται ή ήθελε  στραφεί στο μέλλον » εναντίον του προσώπου της, από πρόσωπα των οποίων οι καταγγελίες είχαν κριθεί « αβάσιμες » από την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε.& Δ.Ε. Αττικής με την έκδοση αθωωτικού πορίσματος κατά την διενεργηθείσα προανακριτική διαδικασία.
Το μήνυμα είναι σαφέστατο. Δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να ασκήσει ούτε τα νόμιμα δικαιώματά του και να ζητήσει από τους αρμόδιους την προστασία του απέναντι στις επιβλαβείς γι’ αυτόν «βουλές» του οποιουδήποτε. Ολοφάνερη επίδειξη τρομοκρατίας και σιδερένιας πυγμής απέναντι στους εκπαιδευτικούς και ωμή καταστρατήγηση στοιχειωδών ελευθεριών και δικαιωμάτων τόσο από τη μεριά της διοίκησης όσο και από τον Γ.Ε.Δ.Δ.
Φυσικό επόμενο όλων των παραπάνω η πολύ πρόσφατη κλήτευση και άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου σε νέα Ε.Δ.Ε. με βάση καταγγελίες που ανακυκλώνουν τα ίδια γεγονότα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί την άμεση άρση όλων των άδικων και αυταρχικού χαρακτήρα ενεργειών της διοίκησης και του  Γ.Ε.Δ.Δ. που έχουν πλήξει ανεπανόρθωτα την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό ζητά την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας στην κατεύθυνση της επανόρθωσης, όσο είναι αυτό δυνατό, των τεράστιων ψυχολογικών, παιδαγωγικών και υπηρεσιακών βλαβών που έχουν συμβεί.

Στηρίζει τη στάση εργασίας και τη συγκέντρωση που οργανώνεται την Παρασκευή 2 Μαΐου 2014 στις 8:οο π.μ. στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε μαζική συμμετοχή.  

ΑΣΓΜΕ : ΕΝΤΕΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ - ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΔΙΘΕΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ !

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή, τροπολογία 149 σελίδων, στο ν/σ για τις λαϊκές αγορές, και αφορά κρίσιμες αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Οι αλλαγές που γίνονται από το νηπιαγωγείο έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρακολουθούν την υλοποίηση του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ που στόχο έχει την πρόωρη στροφή των παιδιών στην κατάρτιση και την αμορφωσιά καθώς δίνεται βάση στις δεξιότητες και όχι την γνώση.
Τι προβλέπει η τροπολογία:
1. ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ: Επιμένουν στο μαθητοκτόνο σύστημα των εξετάσεων του Λυκείου κατά το 50% από ηλεκτρονική τράπεζα θεμάτων. Η Τράπεζα Θεμάτων θα ανοίξει μόλις 1 βδομάδα πριν τις εξετάσεις που σημαίνει ότι έχουμε 300 θέματα για 18 μαθήματα (π.χ. για τα ΓΕΛ), άρα περίπου 5400 θέματα για να μελετηθούν μέσα σε μία βδομάδα πριν τις εξετάσεις. Έπειτα ο εκπαιδευτικός κάθε μαθήματος, την ημέρα εξέτασης του αντίστοιχου μαθήματος, θα κληρώνει 2 από τα 4 θέματα των εξετάσεων από την τράπεζα και θα έχει 1 ώρα για να καταρτίσει προσαρμόσει τα δικά του θέματα.
2. ΕΠΑΛ: Εφαρμόζεται και για τους μαθητές στα ΕΠΑΛ η λογική που μπαίνει για την προαγωγή των μαθητών στα ΓΕΛ. Δηλ. απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή τους είναι να έχουν γενικό μέσο όρο 10 σε όλα τα μαθήματα. Αν έχει κάτω του 10 σε 1 ή 2 μαθήματα έχει δικαίωμα να δώσει ξανά εξετάσεις τον Σεπτέμβρη, αν έχει σε παραπάνω από 2 μαθήματα βαθμολογία λιγότερο από 10, τότε κόβεται και επαναλαμβάνει την τάξη. Στόχος τους, η μαζική προώθηση των μαθητών από τα ΕΠΑΛ στα ΣΕΚ που παρέχουν δεξιότητες μιας χρήσης και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα θα στοιχίζουν πάμφθηνα.
3. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠ. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: Γίνεται πλήρης εφαρμογή της οδηγίας της Ε.Ε./2005.Το ΣΑΕΠ θα αναγνωρίζει ως ισότιμα των ΑΕΙ τα πτυχία κολλεγίων άλλων χωρών τριετούς διάρκειας και επομένως ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση. Την ίδια μέρα, αποκαλύφθηκε με επερώτηση του ΚΚΕ ότι οι σχολάρχες αξιοποιώντας το ν. 4093/2012, κάνουν «σικέ» κλείσιμο και των επιχειρήσεων τους γιατί χρωστούσαν εκατομμύρια ευρώ σε ασφαλιστικά ταμεία, εφορία και εργαζόμενους, και κατόπιν τις επαναλειτουργούν ως «νέες» με παρεμφερή ονομασία, στις ίδιες ακριβώς εγκαταστάσεις και με μοναδική αλλαγή, το φυσικό πρόσωπο του ιδιοκτήτη να είναι κάποιο συγγενικό του προηγούμενου. Την στιγμή οι εργαζόμενοι του κλάδου καλούνται να δουλέψουν χωρίς δικαιώματα, με ατομικές συμβάσεις εργασίας και πετσοκομμένους μισθούς, με απελευθέρωση των απολύσεων κατάργηση αποζημιώσεων καθώς άρθηκαν οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν όταν έπρεπε και στην ιδιωτική εκπαίδευση να ισχύουν για τους εργαζόμενους ότι και στην δημόσια.
4. ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΘΕΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ που ήταν η συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (1 τμήμα κλασικό και ένα ολοήμερο) και δικαιολογούνται μόνο μονοθέσια και πολυθέσια. Δημιουργούνται ουσιαστικά πολυθέσια νηπιαγωγεία, σε χώρους ακατάλληλους δεδομένου ότι τα περισσότερα νηπιαγωγεία, με πρόχειρες προσθήκες, μπορούσαν να φιλοξενήσουν διθέσια νηπιαγωγεία. Και ορίζεται στο ν/σ ότι ανά τμήμα θα έχουμε έως 25 νήπια (!) και δεν θα δικαιολογείται τμήμα αν υπάρχουν λιγότερα από 7 νήπια!  Για τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και χώρους απασχόλησης νηπίων προβλέπεται 30 νήπια ανά παιδαγωγό …
5. ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ: Τιμωρούνται τα αδέλφια φοιτητών που θέλουν να μεταγραφούν στην πόλη που φοιτά το μεγαλύτερο παιδί, αφού απορρίπτεται η μεταγραφή αν το μεγαλύτερο παιδί έχει εξαντλήσει τα ν+2 έτη! Το μέτρο θα χτυπήσει κυρίως τα παιδιά λαϊκών οικογενειών, που ζητούν μετεγγραφή για οικονομικούς λόγους αφού τα αδέλφια τους χρειάζεται να δουλεύουν για να σπουδάσουν, καθυστερώντας έτσι τις σπουδές τους.
6. ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: Το σχολικό έτος θα καθορίζεται με Π.Δ. αφήνοντας το έτσι ελαστικό για να μπορεί να χωράει π.χ. τη ΛΕΥΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, προς τέρψη των μεγάλων ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ.
Σύμφωνα πάντως με δημοσιεύματα το Π.Δ. είναι έτοιμο και προβλέπει ότι: το σχολικό έτος θα ξεκινάει από τις 6 Σεπτεμβρίου και θα λήγει στις 15 Ιουνίου για την Α βάθμια και τις 31 Μαΐου για τη Β΄ βάθμια. Στα Λύκεια για την διεξαγωγή των εξετάσεων μπορεί να παραταθεί έως και τις 10 Ιουνίου. Περιορίζεται δηλαδή ο χρόνος των επανεξεταζόμενων μαθημάτων από τις 1/9 – 5/9, ενώ στα δημοσιεύματα αναφέρονται ότι επιδίωξη του Υπουργείου είναι η ολοκλήρωση κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, δηλ. σε περίοδο άδειων σχολείων, θα ολοκληρώνονται όλων των μεταθέσεων και αναπληρώσεων, επομένως και των συμπτύξεων τμημάτων…!
Αυτές είναι οι κυριότερες αλλαγές από τις συνολικά 15 σημεία, που έχει η τροπολογία και η οποία πρόκειται να ψηφιστεί σύντομα.
            Καλούμε τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις μας να συνεχίσουν την πλατιά ενημέρωση όλων των γονιών για τις εξελίξεις, ξεκαθαρίζοντας ότι επιχειρείται η ένταση των ταξικών φραγμών (διώξιμο παιδιών του ΕΠΑΛ προς τα ΣΕΚ, δημιουργία επιπλέον πολυδύναμων σχολείων προς τέρψη των χορηγών και των επιχειρήσεων, στρίμωγμα των παιδιών μας σε μεγάλα τμήματα και παραπέρα υποκατάσταση της γνώσης με δεξιότητες).
Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές,
Είναι κρίσιμο το αμέσως επόμενο διάστημα να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας στην οργάνωση της απάντησή μας, με κινητοποιήσεις μαζί με όλο τον λαό, που θα απαιτούμε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
  • Οι μαθητές της Α΄Λυκείου να εξεταστούν όπως και τα προηγούμενα χρόνια με θέματα που θα βάλει ο διδάσκοντας και όχι με βάση την τράπεζα θεμάτων.
  • Οι μαθητές όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να εξεταστούν σ’ αυτά που έχουν διδαχθεί και όχι σε αυτά που θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί.



Συνεχίζουμε την συλλογή υπογραφών καταδίκης του ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, δεν χάνουμε λεπτό από την μάχη για την υπεράσπιση των παιδιών μας!

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

5 ΤΟΥ ΜΑΗ 2014


ΣΤΙΣ 19:00 μ.μ.

στα 1ο – 8ο

Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου

Με θέμα :

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ :

«ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ 
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. 

ΠΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ».


Το Δ.Σ.

27 Απρ 2014

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Δ.Σ. 26/4 - ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.


ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. - ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ο τελευταίος μήνας της φετινής χρονιάς, προβλέπεται να είναι κι αυτός πυκνός σε γεγονότα, όπως ο προηγούμενος.
Στα σχολεία αναμένεται απ΄ τη μια μεριά αύξηση των πιέσων για να υλοποιηθούν οι επιδιώξεις του υπουργείου με τις ομάδες εργασίας. Θέλουν – αφού μας έβαλαν με το ζόρι στις ομάδες – τώρα να μας βάλουν να βγάλουμε απ΄ αυτές τα συμπεράσματα που αυτοί θέλουν.
Απ΄ την άλλη μεριά, το κίνημα των εκπαιδευτικών κι όλοι οι συνάδελφοι θα δώσουμε τη μάχη για να μην υλοποιηθεί στην πράξη η αυτοξιολόγηση – αξιολόγηση. Να ακυρωθεί στην πράξη όπως έγινε μέχρι τώρα και με τόσα άλλα νομοθετήματα.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις των Γενικών μας Συνελεύσεων και γενικότερα του κλάδου, το Δ.Σ. του Συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», στη συνεδρίασή του της 26/4/2014 αποφάσισε ομόφωνα  : 
Όσο αφορά στις ομάδες εργασίας :
  • Καταθέτουμε τη δήλωση διαφωνίας με τις ομάδες εργασίας (αν και όπου δεν τις έχουμε καταθέσει ακόμα).
  • Κάθε φορά που καλείται να συνεδριάσει η ομάδα εργασίας , συμμετέχουμε στη στάση εργασίας που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε., ώστε να καλύπτονται οι εκπαιδευτικοί και να μη συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των ομάδων εργασίας όταν καλούνται σ’αυτές.
  • Δεν πάμε πουθενά εκτός του ωραρίου εργασίας μας. Κανένας δεν μπορεί να μας υποχρεώσει σε κάτι τέτοιο.
  • Δεν κουνάμε ούτε το μικρό δαχτυλάκι μας για τη λειτουργία τους.
  • Συνολική τοποθέτηση του συλλόγου για την ουσία της αυτοαξιολόγησης, με κείμενο που καταθέτουμε και ψηφίζουμε, είτε στις ομάδες εργασίας, είτε στους σύλλογους διδασκόντων. Το κείμενο αυτό το επισυνάπτουμε.
Όσον αφορά στους επίδοξους αξιολογητές και τα σεμινάριά τους
  • Καλούμε τους διευθυντές να παραιτηθούν και να μην πάνε στα σεμινάρια της αξιολόγησης.
  • Κηρύσσουμε στάση εργασίας τη μέρα που είναι το σεμινάριό τους και συγκέντρωση απ΄ έξω για το μπλοκάρισμά του.
  • Όποιος προχωρήσει σε αξιολόγηση, διαγράφεται απ΄ το Σύλλογο.
Ενημέρωση γονέων:
  • Ενημέρωση - επαφές και συζητήσεις με συλλόγους γονέων σχολείων και Ενώσεις γονέων δήμων.
  • Ενημέρωση των γονιών της τάξης μας.
  • Μοίρασμα γράμματος ΑΣΓΜΕ για την αξιολόγηση.
Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου :
Δευτέρα 5/5/2014, 7:00 μ.μ. 1ο – 8ο Ηρακλείου.
Θέματα : Αξιολόγηση.



Συνολική τοποθέτηση για την αξιολόγηση.

Αποτελεί πια νόμο του κράτους το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα, από τις αρχές της σχολικής χρονιάς έχουν σταλεί στα σχολεία εγκύκλιοι για τη γενίκευση του θεσμού της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας..
Για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, ορίζονται πέντε ενότητες που αφορούν το έργο του, με μια σειρά κριτήρια, όπου σε καθένα από αυτά, ανάλογα με τους βαθμούς που θα συγκεντρώνει θα χαρακτηρίζεται: Eλλιπής, επαρκής, πολύ καλός και εξαιρετικός. Ο εκπαιδευτικός που θα καταγραφεί ως ελλιπής σε δύο τουλάχιστον κριτήρια καθηλώνεται μισθολογικά. Αν και στη νέα αξιολόγηση που θα γίνει στα επόμενα τρία χρόνια χαρακτηριστεί και πάλι ελλιπής δεν έχει θέση στην εκπαίδευση!
Ποιον εκπαιδευτικό όμως θεωρεί «πολύ καλό» ή «εξαιρετικό» το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση; Ο εκπαιδευτικός δεν κρίνεται για τις επιστημονικές γνώσεις που μεταδίδει, αλλά αν υλοποιεί και στηρίζει ευρωπαϊκά προγράμματα (επιχειρηματικότητα, ευρωπαϊκή μνήμη, κ.ά.), αν ανοίγει δρόμους στη «διαθεματικότητα» και στις δεξιότητες. Κατά πόσον εκπαιδεύεται και προωθεί αντιδραστικές παιδαγωγικές αντιλήψεις στο όνομα της καινοτομίας. Αν συνδράμει στη διαφοροποίηση και αυτονόμηση της σχολικής μονάδας, στη σύνδεσή της με τους χορηγούς και τις ανάγκες της αγοράς. Αν συντελεί στο να βαθαίνουν και να διαιωνίζονται οι ταξικοί και οι μορφωτικοί φραγμοί.
Ορατή είναι πλέον η προσπάθεια
κατηγοριοποίησης των σχολείων
Οι κατευθύνσεις, που μπαίνουν από το ως τώρα νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αναδεικνύουν τη σχολική μονάδα ως «τον κύριο φορέα προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου». Οι άξονες πάνω στις οποίους κινείται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας είναι: Μέσα και πόροι, Ζητήματα διοίκησης - οργάνωσης, Διδασκαλία και μάθηση, Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο, Προγράμματα δράσης και βελτίωσης, Εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
Μ' αυτές τις δύο παράλληλες διαδικασίες αξιολόγησης (εκπαιδευτικού και μονάδας) είναι φανερό ότι επιδιώκουν να μετακυλήσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, που θα εμφανίζονται πολύ πιο οξυμένα στα επόμενα χρόνια, από την ευθύνη του κράτους στην ευθύνη του γονιού, του μαθητή, του εκπαιδευτικού, της σχολικής μονάδας.
Επικεντρώνουν στην «ανάδειξη της σχολικής μονάδας ως βασικού φορέα προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου», που σαφώς σηματοδοτεί την προσπάθειά τους να κατηγοριοποιηθεί ταξικά το κάθε σχολείο. Προσπάθεια, άλλωστε, που διαπερνά όλες τις θεσμικές παρεμβάσεις για την εκπαίδευση, (π.χ. νόμος για το «νέο» σχολείο, για το λύκειο και την Επαγγελματική εκπαίδευση, χρηματοδότηση, ο όλο και πιο διευρυμένος ρόλος της Τοπικής διοίκησης, οι εξελίξεις στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών κ.λπ.).
Πάνω σε αυτήν την κατεύθυνση, θέτουν δείκτες και κριτήρια, με σημαντικότερο την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας στη βάση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, και με κριτήρια του τύπου «επιτεύγματα και πρόοδος μαθητών», «διαρροή και φοίτηση», «ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών»! Δηλαδή, αξιολογείται και κατατάσσεται το σχολείο, με βάση τις παραπάνω επιδόσεις των μαθητών (σκόπιμα ασαφώς διατυπωμένες), λες και είναι υπεύθυνο κύρια το σχολείο και όχι μια σειρά κοινωνικοί παράμετροι, άμεσα συνδεδεμένες με το κοινωνικοοικονομικό σύστημα. Λες και το ίδιο το σχολείο δεν είναι ενεργητικό του μέρος. Ευθύνεται τάχα η συγκεκριμένη σχολική μονάδα για τη διαρροή στην 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που φτάνει ήδη στο 11%; Πώς κρίνεται η μη συνεισφορά του δάσκαλου στη στροφή από νωρίς στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση; Πώς εκτιμάται η ατομική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού του άνεργου, του μετανάστη; Η αγωνιστική στάση των μαθητών είναι στοιχείο της κοινωνικής και ατομικής ανάπτυξης;
Η περίφημη αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα βαθύνει παραπέρα την κατηγοριοποίηση, την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, θα αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός και ο ατομισμός και θα οξύνονται μέσω και της έντασης των κοινωνικών προβλημάτων (π.χ. μετακινήσεις οικογενειών σε περιοχές με «καλά» σχολεία, εδραίωση αντιλήψεων για κληρονομική αμορφωσιά των εργατών, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των μειονοτήτων, διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων, γενικότερες επιπτώσεις στον τρόπο ζωής κ.λπ.). Είναι μοχλός για την εκδίωξη πρώιμα των εργατόπαιδων από τις δομές του σχολείου, για το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, για την σφιχτή ποδηγέτησή τους με τις αξίες και τους στόχους της αστικής τάξης.
Πιο εύκολα θα «πατήσουν πόδι»
χορηγοί και επιχειρηματικοί φορείς
Η αξιολόγηση του σχολείου περιλαμβάνει ακόμη το δείκτη: «Διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και οικονομικών πόρων» του σχολείου. Τα ερωτήματα από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας για τη διαδικασία Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας, που είναι του στιλ «Ο Δήμος ή η Κοινότητα ενισχύει οικονομικά το σχολείο; Το σχολείο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για κοινές δράσεις με φορείς της τοπικής κοινωνίας (σ.σ. βλέπε ΜΚΟ, επιχειρηματικούς φορείς, επιμελητήρια κ.λπ.)», δεν προϊδεάζουν απλά αλλά επιβεβαιώνουν την αντιδραστική κατεύθυνση. Με το νόμο 3966/2011 ήδη στα Πρότυπα Σχολεία επιτρέπεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να προσελκύονται χορηγοί.
Έτσι σε μια πορεία, η σχολική μονάδα, αυτόνομη - διαφοροποιημένη - ανταγωνιστική, θα έχει ευθύνη και υποχρέωση για τα οικονομικά της, για την επιλογή αναλυτικών και διδακτικών προγραμμάτων, βιβλίων και εκπαιδευτικών. Η συντήρηση ή η ανάπτυξή της συναρτάται άμεσα από τη «ζήτηση» των εκπαιδευτικών «προϊόντων» της, ενώ θα πρέπει να είναι «ευαίσθητη» στις απαιτήσεις των «πελατών».
Η παραπάνω κατεύθυνση συμπληρώνεται με το νόμο για την «Αρχή διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ)». Η παραπάνω αρχή θα παίξει το ρόλο του εξωτερικού αξιολογητή των σχολείων. Με βάση τις διατάξεις του παραπάνω νόμου η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας μπορεί να γίνεται και «από διαπιστευμένο φορέα αξιολόγησης της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής». Δηλαδή, αξιολόγηση από «διαπιστευμένες» εταιρείες!
Πακτωλός χρημάτων και πρόθυμα στελέχη
Στόχος της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος του πόσο καλά περνάει στη σχολική αίθουσα και στο σχολείο το πνεύμα και το γράμμα των αντιδραστικών αλλαγών που απαιτεί και έχει ανάγκη σήμερα το κεφάλαιο για την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, το αστικό κράτος θέλει τον εκπαιδευτικό ενεργό και συμμέτοχο στην απρόσκοπτη εξέλιξη των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και παράλληλα επιδιώκει την ενεργητικότερη συμμετοχή του στην ενίσχυση και αναβάθμιση του σχολείου ως ιδεολογικού μηχανισμού του.
Κομβικό ρόλο σε αυτήν τη διαδικασία  παίξουν τα στελέχη της εκπαίδευσης (γι' αυτό και τα Προεδρικά Διατάγματα δίνουν βάρος και στη δική τους αξιολόγηση). Ήδη, ένας όχι ευκαταφρόνητος αριθμός σχολικών συμβούλων με αναβαθμισμένο επιστημονικό και παιδαγωγικό κύρος και χωρίς να εμπλέκονται ευθέως σε διοικητικές πράξεις τα προηγούμενα χρόνια, έχουν πάρει «σβάρνα» τα σχολεία, προκειμένου να προετοιμάσουν το έδαφος. Είναι αυτοί που αναλαμβάνουν μαζί με τον διευθυντή του σχολείου το βασικό έργο της αξιολόγησης, επενδύοντας από τη μια στο μαστίγιο του φόβου και την υποταγή του κρατικού υπαλλήλου κι από την άλλη στο καρότο της αναβάθμισης τάχα του εκπαιδευτικού και του παιδαγωγικού έργου.
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι τα κονδύλια που δίνονται για να εδραιωθεί ο μηχανισμός της αξιολόγησης είναι τεράστια και την ίδια ώρα δίνουν ψίχουλα για τις τεράστιες υπαρκτές ανάγκες των σχολείων: 1,5 εκατομμύρια το χρόνο δίνονται για να φτιαχτεί το Σώμα αξιολογητών, με περίπου 2.000 σχολικούς συμβούλους, την ώρα που τα εκπαιδευτικά κενά μεγαλώνουν και ο προϋπολογισμός για την Παιδεία είναι μείον κατά 700 εκ. από πέρσι. Είναι πρόκληση σε αυτές τις συνθήκες το κόστος της αξιολόγησης να φτάνει ήδη τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Απάντηση με μαζικούς όρους
Κι όλα αυτά γιατί; Μήπως για να κάνει το σχολείο καλύτερο; Η αξιολόγηση στο σχολείο δεν θα το κάνει καλύτερο, αλλά πιο ταξικό. Είναι κομμάτι των αντιδραστικών αλλαγών στην οικονομία, στο μεροκάματο, τις εργασιακές σχέσεις - λάστιχο, στην Υγεία, στην Ασφάλιση. Ετοιμάζει και εκπαιδεύει τα παιδιά σαν το φτηνό εργατικό δυναμικό του αύριο.
Η μετάθεση της ευθύνης για τα αδιέξοδα στο σχολείο στον εκπαιδευτικό, στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, θα κλείσει τον κύκλο της εντέλει ρίχνοντας την ευθύνη στο γονιό και στο παιδί που τάχα «δεν παίρνει τα γράμματα». Αφήνοντας στο απυρόβλητο τους στρατηγικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου και την ευθύνη του αστικού κράτους, και των κυβερνήσεων που το υπηρετούν, την ΕΕ.
Προφανώς και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υπεύθυνοι για ό,τι συμβαίνει στο σχολείο. Δεν είναι επιλογή του εκπαιδευτικού τα άθλια σχολικά βιβλία και το αντιδραστικό αναλυτικό πρόγραμμα, δεν καθορίζει αυτός το τι διδάσκεται στα πανεπιστήμια και στα σχολεία, δεν είναι εκείνος ο παράγοντας που τελικά καθορίζει τους περιορισμούς που μπαίνουν έτσι κι αλλιώς στο σχολείο και είναι ταξικοί. Δεν είναι δική του ευθύνη η διαφορετική, άνιση αφετηρία από την οποία ξεκινάνε οι μαθητές.
Για όλους αυτούς τους λόγους, οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε συμφέρον να αντιπαλέψουν από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές αυτές τις κατευθύνσεις.
Συμπερασματικά
Με βάση και την παραπάνω τοποθέτηση, θεωρούμε ότι το κίνημα και ο κάθε συνάδελφος πρέπει συνολικά να απορρίψει τη λογική και τη στρατηγική της λεγομένης αξιολόγησης, που είναι καταστροφική για τα παιδιά, τη λαϊκή οικογένεια, τους εκπαιδευτικούς.
Με βάση αυτά, δε μπαίνουμε στη διαδικασία προτάσεων και συζήτησης επί των επιμέρους και των συνολικών δεικτών. Δεν νομιμοποιούμε με τη στάση μας τη λογική της κυβέρνησης, που μας θέλει συνένοχους και συμμέτοχους στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής θύελλας, τοποθετηθήκαμε παραπάνω συνολικά στο ζήτημα της αξιολόγησης και δηλώνουμε ότι θα την αντιπαλέψουμε, όπως και όλη την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική, μαζί με τους γονιούς, τους μαθητές μας και όλους τους εργαζόμενους.

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ : ΓΑΛΛΟΪΤΑΛΙΚΗ ΡΙΒΙΕΡΑ


ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΗΡΘΕ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ … ΠΟΥ ΞΑΝΑΒΓΗΚΑΜΕ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ … ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ …  ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ … ΠΟΥ ΠΝΙΓΗΚΑΜΕ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑ … ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΑΞΗ!
ΠΑΙΞΤΕ ΤΟ …  ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΖΙΝΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ … ΣΤΟ «ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ».


ΦΤΙΑΞΤΕ «ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΝ ΝΤΕΛΟΝ, ΤΗ ΜΠΡΙΖΙΤ ΜΠΑΡΝΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ … ΣΤΙΣ «ΚΑΝΝΕΣ».
ΨΑΞΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΟΛΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΦΑΝΙ ΣΤΟ … ΧΩΡΙΟ ΤΟΥΣ …ΤΟ «ΜΟΝΑΚΟ».
ΚΑΝΤΕ ΜΠΑΝΙΟ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΗ … ΑΚΤΗ ! … ΤΗΝ «ΚΥΑΝΗ»
ΒΓΕΙΤΕ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΙΚΗ … «ΝΙΚΑΙΑ»
ΜΑΖΕΨΤΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΠΙΟ ΜΥΡΩΔΑΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ  … ΣΤΗΝ «ΠΡΟΒΗΓΚΙΑ» ΤΗΣ ΛΕΒΑΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΟΛΕΤΑΣ.
ΦΑΤΕ ΜΥΔΙΑ ΑΧΝΙΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΗΤ ΜΟΣ ΣΤΗ «ΝΙΚΑΙΑ». 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΑΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ … ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ «ΕΖ».
ΠΡΩΤΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΙΟΥΛΙΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΤΙΜΗ, ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΠΑΡΕΑ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ …  
ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ : SUPER.


ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΕΔΩ !
KAI THN ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΕΔΩ !

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ :
1Η ΜΕΡΑ : 3/7. Πάτρα–Πλοίο.
2η ΜΕΡΑ : 4/7. Ακνόνα–Κάννες.
3Η ΜΕΡΑ : 5/7. Κάννες–Νίκαια–Αντίμπ–Νυχτερινή έξοδο στο Μονακό και στο καζίνο του Μόντε Κάρλο. 
4Η MEΡA : 6/7. Μασσαλία–Εξ εν Προβάνς.
5Η ΜΕΡΑ : 7/7. Χωριά Προβηγκίας–Μουζέν–Γκουρντόν–Τουρέτ-Σαν Πωλ Ντε Βανς -Νυχτερινή έξοδο στις Κάννες.
6Η ΜΕΡΑ : 8/7. Εζ-Μονακό–Πόρτο Φίνο–Αρεντζάνο.
7Η ΜΕΡΑ : 9/7. Αναχώρης για Ανκόνα-Πλοίο.
8Η ΜΕΡΑ. Άφιξη στην Πάτρα–Aθήνα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑ 6937100585 : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ
210-3290100 : MANESSIS TRAVΕL
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ 6972008336 : ΝΙΝΕΤΤΑ ΑΛΤΑΝΗ 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»

25 Απρ 2014

H ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ!


ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 1η  ΤΟΥ ΜΑΗ 2014
ΣΤΙΣ 9,30 π.μ. ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ
10 π.μ. ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
Η πρώτη του Μάη έχει καθιερωθεί ως η παγκόσμια μέρα των εργαζομένων. Ημέρα αλληλεγγύης των εργατών όλου του κόσμου, ημέρα ορόσημο για την εργατική τάξη!

Η Πρωτομαγιά, ως εργατική γιορτή, καθιερώθηκε τον Ιούλη του 1889 από το συνέδριο της Δεύτερης Διεθνούς στο Παρίσι προς τιμή των εργατών του Σικάγου, οι οποίοι έκαναν απεργία την 1η του Μάη 1886 διεκδικώντας οχτάωρη εργάσιμη μέρα και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το σύνθημά τους ήταν τα 3 ΟΧΤΩ: 
Οχτώ ώρες δουλειά
Οχτώ ώρες ανάπαυση και μόρφωση
Οχτώ ώρες ύπνο
Η διαδήλωσή τους κατέληξε σε αιματηρή σύγκρουση με την αστυνομία. Από τη συγκεκριμένη διαδήλωση, από το ματωμένο πουκάμισο σκοτωμένου διαδηλωτή καθιερώθηκε η κόκκινη σημαία ως το σύμβολο των εργατών όλου του κόσμου, η οποία εκφράζει το αίμα όλων των εργαζόμενων σε κάθε γωνιά  της γης.

Για πρώτη φορά η Πρωτομαγιά γιορτάστηκε ως διεθνής γιορτή το 1890 σε Αυστροουγγαρία, Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ισπανία, Ιταλία, Η.Π.Α., Νορβηγία, Σουηδία, Γαλλία και σε ορισμένες άλλες χώρες. Πέρα από το  αίτημα για οκτάωρο καθημερινής εργασίας η Πρωτομαγιά είχε στόχο τη διεθνιστική αλληλεγγύη των λαών και την πάλη για την ειρήνη.
Η πρώτη εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1892 στους στύλους του Ολυμπίου Διός, στην Αθήνα, από τον «Κεντρικό Σοσιαλιστικό Σύλλογο του Σταύρου Καλλέργη». Ένα χρόνο αργότερα το 1893 η συγκέντρωση έγινε στο Στάδιο με αιτήματα: Αργία την Κυριακή και κλείσιμο των καταστημάτων την ημέρα αυτή, οχτάωρο,  την απονομή σύνταξης στους «παθόντες εν τη εργασία», την κατάργηση των θανατικών εκτελέσεων και της προσωποκράτησης για χρέη. Το 1894 στο Στάδιο πάλι μια ογκώδης συγκέντρωση διεκδικεί τα παραπάνω αιτήματα. Η αστυνομία θα συλλάβει 10 στελέχη του Σοσιαλιστικού Ομίλου, ενώ τον Αύγουστο φυλακίζεται ο Σταύρος Καλλέργης.
Χρειάστηκε να περάσουν 17 ολόκληρα χρόνια ως το 1911 που γιορτάστηκε και πάλι η εργατική Πρωτομαγιά. Σ΄ όλο αυτό το διάστημα ξέσπασαν μεγάλες απεργίες σε όλες σχεδόν τις πόλεις της χώρας και σε πολλούς κλάδους.
Από το 1912 έχουμε και πάλι μακρόχρονη διακοπή του εορτασμού της Πρωτομαγιάς που θα ξαναγίνει το 1919. Μεροκάματα, οχτάωρο και ασφάλιση είναι το τρίπτυχο των αιτημάτων.
Το 1924 έχουμε το πρώτο θύμα. Ο Σωτήρης Παρασκευαΐδης δολοφονείται στην πλατεία Δημοτικού Θεάτρου (μετέπειτα πλατεία Κοτζιά).
Έκτοτε έγιναν πολλές βίαιες συγκρούσεις με αποκορύφωμα τα γεγονότα του 1936. Ο χειμώνας του 1936 ήταν πολύ άγριος. Η οικονομική κρίση είχε οδηγήσει στα ύψη τις τιμές των ειδών πρώτης ανάγκης και η κατάσταση των εργαζομένων είχε γίνει δυσβάστακτη. Απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από τον Φεβρουάριο με τους λιμενεργάτες, τους αυτοκινητιστές, τους τροχιοδρομικούς, τους εργάτες βενζίνης στη Σελ και την Γκρεκοπετρόλ, τους καπνεργάτες της Καβάλας και τους κλωστοϋφαντουργούς του Νέου Φαλήρου. Πρωθυπουργός ήταν ο Ιωάννης Μεταξάς, που ετοιμαζόταν για τη δικτατορία, που θα εγκαθίδρυε στις 4 Αυγούστου. Θρυαλλίδα αποτέλεσαν οι απολύσεις και το λοκ άουτ, με τα οποία απάντησαν οι καπνέμποροι στα αιτήματα της Καπνεργατικής Ομοσπονδίας. Η απεργία, που ξέσπασε στις 29 Απριλίου, γενικεύτηκε σε όλη τη χώρα.
Τον Μάιο του 1936, στα γεγονότα της Θεσσαλονίκης, έπεσαν 9 νεκροί εργάτες και τραυματίστηκαν εκατοντάδες. Όλοι σκοτώθηκαν στις συγκρούσεις με τη Χωροφυλακή, με πρώτο τον αυτοκινητιστή Τάσο Τούση. Ο θρήνος της μάνας πάνω στο σωριασμένο πτώμα ενέπνευσε τον Γιάννη Ρίτσο για τον περίφημο «Επιτάφιο».
Μέρα Mαγιού μού μίσεψες,
μέρα Μαγιού σε χάνω...
Την Πρωτομαγιά του '44, οι δυνάμεις κατοχής, σε αντίποινα για την εξόντωση ενός Γερμανού στρατηγού και του επιτελείου του, εκτέλεσαν στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής 200 πατριώτες που η δικτατορία του Μεταξά είχε παραδώσει στους κατακτητές και ήταν φυλακισμένοι στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου.  
Κατά τη διάρκεια της Χούντας των Συνταγματαρχών απαγορεύτηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, κάθε εκδήλωση για την Εργατική Πρωτομαγιά.
Το 1975, μετά την πτώση της δικτατορίας, ο υπουργός εργασίας Κ. Λάσκαρης μετέτρεψε την απεργία σε… αργία.
Από τότε μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που ορίζουν  την πρωτομαγιά ως αργία και  γιορτή των λουλουδιών και ξεχνούν ηθελημένα την εργατική Πρωτομαγιά, επειδή θέλουν τους εργαζόμενους σκυφτούς... 
Η πρώτη του Μάη αποτελεί σύμβολο του αγώνα των εργαζομένων,  για δουλειά με αξιοπρεπείς μισθούς και μεροκάματα! Να εργάζονται οι άνθρωποι λιγότερες ώρες, να αυξηθεί ο ελεύθερος χρόνος τους. Έγιναν αγώνες σκληροί και αδιάκοποι για να κατακτηθούν τα «τρία οχτώ»...        
Οχτώ ώρες δουλειά
Οχτώ ώρες ανάπαυση και μόρφωση
Οχτώ ώρες ύπνο
Η Ιστορία δεν γυρίζει πίσω!  Σκλάβοι του 21ου αιώνα δεν θα γίνουν οι εργαζόμενοι!
Από τον θρυλικό ηγέτη των δούλων της αρχαίας Ρώμης Σπάρτακο μέχρις τους απεργούς του Σικάγου και τους αγώνες και τις διεκδικήσεις χιλιάδων εργατών -που πολλοί έδωσαν και τη ζωή τους ακόμη για να κατακτήσουν δουλειά με αξιοπρέπεια- κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι της εκμετάλλευσης. Σήμερα, επιβάλλεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά να συνεχίσουμε τους αγώνες και να ζήσουμε σε έναν κόσμο που δεν θα μαστίζεται από ανεργία, από πολέμους, από ναρκωτικά, από άγχος και ανασφάλεια.
 Άλλαξε τον κόσμο: το ’χει ανάγκη.
Χρειάζεται πολλά τον κόσμο για ν’ αλλάξεις:
Οργή κι επιμονή. Γνώση κι αγανάχτηση.
Γρήγορη απόφαση, στόχαση βαθιά.
Ψυχρή υπομονή κι ατέλειωτη καρτερία.
Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει
πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε.
Μπ. Μπρεχτ

 ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Ο μεγάλος μας ποιητής Κωστής Παλαμάς ενώνει τη φωνή του με τους εργάτες. Γίνεται ένα μαζί τους. 
Εμείς είμαστε που ποτίζουμε τη γη, ζυμώνουμε του κόσμου το ψωμί 
που δυστυχώς μερικοί τ’ αρπάζουνε χωρίς ντροπή και θησαυρίζουν.
Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ιδρώτα μας 
ποτίζομε τη γη, για να γεννά 
καρπούς, λουλούδια, τ' αγαθά του κόσμου ολόγυρά μας. 
Φτωχή, αλουλούδιαστη, άκαρπη μονάχα η Αργατιά. 
Εμείς οι εργάτες είμαστε που με τον ίδρωτά μας 
ζυμώνουμε του κόσμου το ψωμί. 
Πιο δυνατά κι απ' τα σπαθιά τα χέρια τα δικά μας 
και μ' όλο το αλυσόδεμα, σκάφτουν κι η γη πλουτεί... 
Στου κόσμου τους θησαυριστές το βιος σου, εργάτη, 
νόμοι στο τρώνε αδικητές χωρίς ντροπή. 
Αγκαλιαστείτε, αδέρφια, ορθοί! Με μια καρδιά, μια γνώμη.
Δικαιοσύνη, βρόντηξε και λάμψε, Προκοπή!
                                                        Κωστής Παλαμάς

Οι εργάτες κτίζουν μέρα με τη μέρα, στιγμή τη στιγμή τον κόσμο, τον κάνουν πιο όμορφο! Είναι ένας τιτάνιος καθημερινός αγώνας γεμάτος δυσκολίες, ιδρώτα, ακόμα και αίμα! Ο Τούρκος ποιητής Ναζίμ Χικμέτ τραγουδάει την προσπάθειά τους και τους καλεί να υψωθούν σ’ ανώτερα ιδανικά σε νέες κοινωνικές κατακτήσεις μες στον ιδρώτα και στο αίμα!

Μες στον ιδρώτα και στο αίμα

Τραγουδάνε οι χτίστες
Να χτίζεις μη θαρρείς πού ’ναι να τραγουδάς ένα τραγούδι
Είναι μια υπόθεση
κάπως πιο δύσκολη
Των οικοδόμων η καρδιά είναι σα μια πλατεία για γιορτές
Λαμποκοπάει
Μα η σκαλωσιά δεν είναι μια πλατεία για γιορτές
Εκεί ΄ναι λάσπη κι άνεμος και χιόνι,
Τα χέρια που ματώνουν,
Εκεί δεν είναι πάντα φρέσκο το ψωμί
Πάντα ο καφές ζεστός δεν είναι
Κάποτες λείπει η ζάχαρη
Όλοι οι ανθρώποι εδώ δεν είναι  ήρωες
Και πάντοτες πιστοί δεν είναι οι φίλοι.

Να χτίζεις μη θαρρείς πούναι να τραγουδάς ένα τραγούδι
Μα είναι λεβέντες όλο πείσμα οι χτίστες
Κ΄ η οικοδομή ανεβαίνει, μ΄ έφοδο τον ουρανό κυριεύει
Ψηλά και πιο ψηλά, πάντα ψηλότερα.
Στο πρώτο κιόλας πάτωμα
Αράδιασαν τις γλάστρες τα λουλούδια
Και πάνου στα φτερά τους τα πουλιά
Τον ήλιο φέρνουνε στο πρώτο μπαλκονάκι
Μέσα σε κάθε τούβλο μια καρδιά χτυπάει
Κ΄ η οικοδομή ανεβαίνει και ψηλώνει
Ψηλώνει μες στον ιδρώτα και στο αίμα.

Τιμή και δικαίωμα η εργασία! Η ανεργία, τρόμος, δυστυχία, απελπισία! Χιλιάδες οι άνεργοι. Η τύχη τους παίζεται πολλές φορές στα χρηματιστήρια, στο κέρδος στην καλή διάθεση του εργοδότη. Ορισμένοι βλέπουν τον εργάτη σαν ένα εξάρτημα των μηχανών τους, σαν παιχνίδι στα χέρια τους... Η ανεργία και η αγορά εργασίας είναι ανοιχτή πληγή για την κοινωνία μας. Ο Νικηφόρος Βρεττάκος βλέπει τους εργάτες έξω από το εργοστάσιο να περιμένουν για ένα «ναι» ή ένα «όχι».
Άνεργοι
Του εργοστασίου η πόρτα είναι από σίδερο. Έχει 

στο μέσο δυο κάγκελα. Πίσω απ' τα κάγκελα 


δυο μάτια που σφάζουν. Ο επιστάτης κοιτάζει 


την ουρά των ανθρώπων που στέκονται απ' έξω - 


μια σειρά σταυρωμένα χέρια και πρόσωπα. 


Κάνουν μια κίνηση όλοι μαζί, 

στυλώνουν τ' αυτιά, κρατούν την ανάσα ν' ακούσουν. 
«Μεσημέριασε. Ο κύριος διευθυντής δεν θα 'ρθει. 
Αύριο πάλι. Πρωί. Πιο πρωί». 
Και φεύγουν σκυφτοί. Περπατώντας, κοιτάζουνε γύρω τους, 
σα να ψάχνουν να βρουν ένα βάραθρο - Όχι 
να κλάψουνε, όχι να ψάξουν για τίποτα. 
Να ρίξουν τα χέρια τους.

Νικηφόρος Βρεττάκος
Αν για τους μεγάλους είναι δικαίωμα η εργασία, για τους ανήλικους και τα παιδιά είναι αδικία!  Δυστυχώς δεν είναι λίγοι οι ανήλικοι που αναγκάζονται να δουλέψουν, ενώ η θέση τους βρίσκεται στο σχολείο. Στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) υπολογίζουν πως πάνω από 158.000.000 παιδιά, ηλικίας 5-14 ετών είναι αναγκασμένα να εργάζονται, εκ των οποίων το 1/3 βρίσκεται στην Αφρική.    

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία για την παράνομη παιδική εργασία, αλλά σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός των «αόρατων παιδιών» ξεπερνά τις 100.000.Το 70% των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολειό, εργάζονται με κάποιον τρόπο. Τα παιδιά αυτά δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες, είναι κακοπληρωμένα και ανασφάλιστα και σε πολλές περιπτώσεις οι «εργοδότες» παραβιάζουν τα δικαιώματα τους.. Οι εργοδότες ξεφεύγουν από το νόμο που απαγορεύει την παιδική εργασία «βαφτίζοντας» την εργασία τους ως μαθητεία.
Αν για τις παλιότερες εποχές με τις δύσκολες και ιδιόμορφες συνθήκες, η ανάγκη του παιδιού για εργασία κόστιζε το πικρό δάκρυ μιας μάνας, σήμερα αποτελεί κοινωνική αδικία και έναρξη αγώνων για το άμεσο σταμάτημά της!
Το παιδί με τα σπίρτα

Το παιδί της μεγάλωσε. Έκλεισε σήμερα
τα έξι του χρόνια. Το χτένισε όμορφα.
Δε θα 'χει πια ανάγκη. Περνά και το βλέπει.
Στη γωνιά της πλατείας στέκει σαν άντρας.
Απ' τα πέντε κουτιά σπίρτα έχει κιόλας
πουλήσει τα τέσσερα. - Παίζει ο χειμώνας
στα δέκα του δάχτυλα. Έγινε νύχτα.
Κοιτάζει η μητέρα του δεξιά της, ζερβά της, απάνω και κάτω.
Σκοτάδι:

«Ας μπορούσε ανάβοντας το παιδί μου ένα σπίρτο
...........να φωτίσει τον κόσμο.»
                                                                 Νικηφόρος Βρεττάκος

Κατεβάστε το συνημμένο αρχείο